Sommarvärme!

Vilket härligt väder det varit/är idag! Jag och L har varit ute på förmiddagen och njutit, cyklat och lekt. Fast före det, tog sig junior som sagt en rejäl sovmorgon! Kan ju ha att göra med att klockan blev över 22 innan han somna igår... så sent var det länge sen han somnat...

Dagens tandläkarbesök känns exakt lika onödigt som jag trodde, om inte ännu mer. Var meningen vi skulle ha varit 4 st samtidigt på denna babyinfo..... det var bara jag och L där... så damen visade massa bilder på vad man bör undvika att äta och dricka och vad man hellre bör välja.... exakt det man redan vet, men man måste ju få äta någonting i varje fall tycker man.... sen fick L en tandborste och vi fick åka hem. Första besöket då de kollar i barnets mun är vid TRE ÅR......! Hon frågade INTE om han använde tutte, men hon frågade om vi borstade tänderna. Hon frågade INTE hur många tänder han hade. Onödigt var ordet.

L höll sig vaken hela vägen dit, så på vägen hem slockna han som en stock.. så nu ligger han ute i vagnen och snussar... just det, han hade rätt mycket myror i brallan vid tandläkaren och ville inte sitta still....

Om 2 timmar är det dags för mig att åka på träning, så för att inte L ska behöva åka med samma väg igen, så kommer farmor hit och hämtar honom strax innan... varpå hon sen bjuder M och L på kvällsmat... =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0