Myror i brallan.

Idag har vi varit i stan halva dagen. Ludvig har haft myror i brallan halva dagen. Att gå runt på kupolen själv med Ludvig i vagnen idag var ingen lek. Han ville absolut inte sitta still, utan ville stå och fara runt i vagnen... sova det ville han då rakt inte, inte förrän vi gav upp och åkte hem. =) Gjorde några tappra försök att förstå mig på selen också, men gick bet varje gång...

Morgonen började med att vi hade klockan på ringning så vi skulle vakna någon gång. =) Efter alla bestyr hit och dit lastade vi in oss i varsina bilar och begav oss mot city. Första anhalten var polisen, dvs främsta anledningen till att vi ens åkte... fixa pass till junior stod högst upp på listan. (nej, vi hade redan bestämt dagen innan, vi fick inte panik i och med det som stod i tidningen om ni läst...) haha. Faktiskt inte så värst lång väntetid, 10-15 minuter kanske. Att få L att sitta still så damen skulle kunna knäppa ett hyffsat kort, var kanske inte helt lätt, men efter några försök så lyckades vi bra! Dock var det tur attt M måste ha ID-kort på sitt jobb, för när han skulle ta fram sitt körkort och legitimera sig så var det inte där! Spårlöst borta. Puts väck. Så det blir att leta genom hela huset nu få se om det dyker upp... han fick springa tillbaks till bilen och hämta ID-kortet, så nu löste det ju sig ändå, men ändå liksom... tänk om. Hade varit typiskt om vi fått vänt hemåt tomhänta!

Jag och L begav oss ut till Coop för att inhandla tacogrejer till halva priset (sånt gillas!) och massa barnmat. Hittade lite böcker på rean också och en del annat, så slutsumman blev bra nog högre än jag räknat med, men sånt är livet.

På kupolen sen hade jag som plan att försöka hitta en vinterjacka (ev med tillh byxor), fotbollsskor, färg på panduro, apoteksvaror och en mössa till Oscar. Eftersom det var myror i brallan på junior, så blev det mest att jag fick passa på honom och hålla i honom i vagnen.... några fotbollsskor fanns det inte i min smak, en vinterjacka med byxor hittade jag och prövade t o m, men den följde aldrig med hem, kunde inte bestämma mig! Vit hobbyfärg, lite nässpray och sollotion fick däremot följa med. Någon mössa fanns det inte i rätt storlek...

För att försöka få bukt på myrorna, så fick vi ta en lunchbreak på donken, så jag kunde få i mig en burgare och L kunde få lite slottsgryta och saft han med. Sitta i en matstol och kolla på lite folk. Vi hann inte ens fram till bilen vid parkeringen vid kupolen förrän L hade slagit igen sina blå... så nu ligger han kvar ute i vagnen och sover. Jag har plockat upp matkassarna, tagit in posten... och ska nog försöka se om jag kan hitta körkortet någonstans här inne...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0