Försäkringskassan.

Nu på kvällskvisten, när vi fått Ludvig i säng, vilket faktiskt bara tog en kvart (!) ikväll, så har jag suttit och planerat mitt klirr i kassan vad det gäller tiden som är kvar av min mammaledighet från F-kassan. Inte blir man speciellt rik om man vill snåla på dagar direkt, men å andra sidan så uppskattar man dagarna man har med sin ögonsten på ett helt annat sätt. Jag skulle inte vilja byta bort mina och L´s busdagar mot några pengar i världen! Jag måste dessutom skryta med att jag är rätt bra på att planera utan att veta om det. Jag har ju fått anmäla till min arbetsgivare hur många föräldradagar i veckan jag kommer att ta, för dessa får jag sen 10% extra i lön av dem, (jag vet, hur bra som helst!)... sen är det mitt ansvar att plocka alla dessa under tidens gång jag är hemma... tar jag mer än jag sagt, så får jag skylla mig själv och får inga extra för de dagarna, men tar jag för få så blir jag återbetalningsskyldig... hur tror ni jag har lyckats? Rätt bra faktiskt. Jag kommer att ta F E M dagar mer än jag sagt. Inte illa va??

Ska nu ta och joina M framför tv:n en stund innan det är dags att hälsa på John Blund. I morgon är det tisdagen den 1 juni 2010. Ludvigs födelsedag. Hans första. Det finns en del paket som står och väntar på honom, men de blir nog öppnade först i morgon kväll när jag kommit hem från träningen, så vi är hemma allihopa och kan öppna.

Vad dagen i övrigt har att bjuda på det vet jag inte, förhoppningsvis lite fint och soligt väder som idag, det vore nice! Eventuellt en liten tur till mormor och morfar också för att hälsa på. Fast det får mat-och-sovklockan bestämma i morgon.


Just ja, Emma, kan inte lämna någon kommentar hos dig, så du får en här. Det går så bra ändå, vi ses ju förhoppningsvis om några veckor! Vi siktar på en dag i början av v.28!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0