Hej lördag!

Den är dagen har varit fullspäckad. Fast det är och andra sidan vi själva som har gjort den fullspäckad. Ludvig bestämde att familjen skulle vakna vid halv 9 i morse, vilket inte jag och M hade något emot. Vaknade till ett strålande väder, så efter frukost bestämde vi oss för att ta en cykeltur.

Visade sig ganska omgående att ena cykeln behövde pumpas, så det var bara att ta sikte på kompressorn hos M´s mormor.... vilket skulle visa sig bli rena släktkalaset. Ludvigs farmor cyklade i kapp oss innan vi hann fram, sen tog det inte många minuter sen vi kom fram innan kusinerna bus 1 och 2 med mamma dyker upp ur skogarna på varsin fyrhjuling.... och några minuter senare dyker pappan i huset upp på cykel.... så man kan ju undra hur alla tänkte. Ingen hade pratat med någon, men alla dök upp på samma ställe under några få minuter. Var alla fikasugna mån tro? Mormor G dukade upp förmiddagsfika för oss alla ute på altanen. =)

Direkt efter fikat var det bara för oss att trampa hemåt igen för att inta lite tidig lunch, då jag sedan skulle iväg på match.... en match vi vann ganska enkelt med 4-0. Skönt. Fick dessutom göra ett kortare inhopp också + att jag under de minutrarna hann med ganska mycket och fick en hel del boll, så jag är nöjd.

Storhandlade på maxi innan jag begav mig hemåt för att grilla med grabbarna. Det fina vädret hade dock vid denna tidpunkt flugit all världens kos, men ska man grilla så ska man. M stod halvvägs i garaget med grillen.... men vi blev proppmätta och nöjda alla 3.

Lite efter alla andra så ser vi nu på Champions-finalen... har fått L i säng för snart en timme sedan, så nu njuter vi av fotbollen och äter lite choklad.

Söndag i morgon och det finns en hel del att göra, bara man vill och orkar. Skulle behöva tvätta, BAKA, plocka lite... men är vädret fint, blir det nog en fika och bus vid Nåsen också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0