Dags att tänka på refrängen...

Idag har vi hunnit med mycket. Kan inte förstå hur vi lyckats. Speciellt inte med tanke på att vi befann oss i Västerås så sent som vid middagstid. Sådana här dagar gillas!

För att sammanfatta helgen lite kort:

Vi tog oss kors i taket i väg i princip den tiden jag tänkt, så vi anlände till Västerås vid halv 11 tiden. L slocknade i bilen en stund på vägen ner, men vaknade i Fagersta när M kollade lufttrycket i däcken samt fyllde på spolarvätska. Det skall tilläggas att vi inte behövde vakna av någon ringande klocka, L väckte oss strax efter halv 7....

Började förmiddagen med en fika och lite bus hemma hos Emma & Patrik, innan vi intog relativt nyöppnade Max för en hamburgare. L åt kanske 15 strips. Max. Hamburgaren åt han inte. Möjligtvis så kan den ha varit rätt strak och pepprad, för de tendenserna hade de andras burgare... styrde kosan vidare till hamnen, där vi gick runt och tittade på lite båtar... men de flesta stod ännu på land... L levde loppan i det öppna och härliga landskapet genom att springa springa springa överallt och mer där till. I foppatofflor. Härliga vårväder! Efter lite protester, så gick han med på att sätta sig i vagnen en stund för att vila... om Patrik körde... =) Så medan L sedan vilade sina ögon i en timme, satt vi i solen och hade det bra.

En mellanlandning hos E&P igen, innan vi skiljdes åt för en stund. Vi åkte till hotellet för att checka in och vila lite, så att även Emma fick göra detsamma. =) Kvällen spenderades sedan på Jensens Böfhus med alldeles för god mat. L satt stilla och hade sig. Tacka vet jag att han nu börjat gilla att måla och att allt fler ställen bjuder barn på kritor och papper... Tackade för dagen och sa godnatt till vännerna strax efter 20.... Klockan blev sedan strax efter halv 10 innan L slog igen sina blå på hotellet och jag strax därefter...

Hade hoppats på en någorlunda sovmorgon idag, men icke. Andra dagen i rad då L vaknade strax efter halv 7 tiden.... så vid 7 var vi nästintill helt vakna.... Vi intog frukosten före 8 tiden, och guess what. L åt som bara den. Pannkaka med sylt, macka och juice. Sedan ville han leka i lekhörnan och där var han inte blyg inte.

Checkade ut vid 9 snåret, drog oss mot Coop Forum för att kolla efter en eventuell trehjuling... innan vi vågade höra efter om våra vänner vaknat.... så efter det mötte vi upp Emma igen ute vid Erikslund. P fick lov vara hemma och packa och fixa inför sina dagar på bortaplan... Gjorde Biltema och L var rätt busig... innan vi kramade Emma hejdå och begav oss hemåt. L´s tidiga morgon hade för länge sedan gjort sig tillkänna... blev lunch i Ludvika innan vi nådde den nya vägen vid 14 tiden.


Så i dagens vårväder har vi så varit ute sen vi kom hem i princip... eller mycket av tiden iaf. L har sågat och haft sig, lekt med traktorna, gjort bus, vi har premiärcyklat (dock med alldeles för lite luft i däcken), ätit glass och M har planterat om lite blommor. Fick sedan besök av L´s farmor och farfar + kusin Jon som vi så bjöd på fika, eftersom det sägs vara M´s födelsedag, något som jag helt glömt bort och M fick påminna mig långt in på förmiddagen..... L ville sedan följa med dem hem, så medan vi blev juniorlösa en stund på kvällskvisten, så hann vi med att storstäda huset (!), M planterade om lite mer blommor, medan jag drog ner de mörka gardinerna i vardagsrummet, och putsade fönstren! En gardin har efter många om och men även kommit på sin plats.... i morgon väntar fler på min ilska skulle jag tro...

L har efter ett långt bad och skrubbning efter dagens lortande och utomhus lekande somnat som en stock i soffan bredvid mig... och jag ska göra honom sällskap. Fast i sängen på min kudde. I morgon är det vardag igen med jobb och dagis. Skönt med en lite kortisvecka och långledigt sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0