Långledigt

Visserligen har ju jag gått på riktig långledighet, men att det varit långledigt för alla andra har ju varit toppen ju! Det här lär väl vara enda gången i vårt liv som vi får uppleva just denna helg som en låååång en. Att 6 juni infaller på en måndag igen, det dröjer ju.. och att det då också skulle passa in med kristihimmelsfärd, det lär typ aldrig ske... så därför har vi njutit. Eller njutit och njutit... det har vi väl gjort men det emellan allt vi hunnit med att göra. Mycket har hunnits med, men mycket återstår även som skulle behöva göras.

I torsdags kalasade vi som sagt för närmaste släkten. Traktorförrådet fylldes på ytterligare. L följde sedan med kusin Jon hem alldeles själv och lekte en stund innan vi åkte och hämtade honom. Stora lilla killen.

I fredags blev det altansnickring i värmen, bad och plask i poolen fram till lunch, innan vi drog till stan en snabbis för att inhandla lite saker. Eftermiddagen spenderade vi sedan vid Dammsjön med att diska lite och städa inför sommaren. Kvällen avslutades med att se på landskamp innan jag slocknade mitt i matchen någongång..

I lördags blev det Dammsjön för hela slanten. Fortsättning med diskning och städning, så nu skiner allt rent där. Var visserligen storm och kalla vindar, men L trivdes och lekte och hade sig ändå.

Igår spenderade vi hela dagen hos mamma och pappa. M åkte till skogen på fm för att sätta plant med familjen, varpå jag och junior drog oss till Nås för att få lite sällskap. M anslöt sig senare till oss också, för att hjälpa pappa och broder att lägga om taket vid stugen där... så där blev vi sedan hela dagen och kvällen lång.

Idag har det snickrats på altanen för M och L, haft kusinbesök av Jon och jag har dammsugit och torkat alla golven, samt börjat leta tag på alla bebistillbehör som kan vara läge att börja plocka fram nu.... fortfarande står kartongen med alla kläder mitt på golvet och väntar på uppackning...

M är på väg till Nås igen för att fortsätta med takbytet... junior ligger ute i vagnen och snussar, jag ska ta och bara vara lite... få se om vi också ansluter oss till arbetarna sedan..

Imorgon är det vardag igen. M ska jobba, L ska på dagis och jag ska besöka barnmorskan för antagligen sista gången innan ankomstdagen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0