Utedag i solen!

Idag har jag verkligen tagit tillvara på vädret som hälsat på oss, och varit ute heeela dagen lång. Med undantag för en liten kortis under matlagningen och sen under själva lunchen. Egentligen hade jag velat suttit ute och ätit, men det hade aldrig fungerat med alla getingar överallt.

Har hunnit med att klippagräset, dock i lite etapper pga diverse saker, tex lunch, promenad med mamma, fikapaus och hängning av tvätt. Sen har jag även målat en av fyra sidor på garaget med falu-rödfärg! Man skulle nästan kunna trott att jag glömt använda pensel, för jag var röd typ överallt!

Pappa och M har flyttat lite sten, och laddat några nya med lite dynamit. Så nu är det bara att hålla tummarna några dagar och hoppas att de ger med sig lite grann.... vi får väl se framemot tisdag-onsdag.

Sen efter en välbehövlig dusch för att få bort all rödfärg, har jag gjort en insats inne också. Dammsugit hela huset (gjorde det igår också, men efter dagens gräsklippning och spring in-ut så följde det med lite gräs in...), strykt en hög med tvätt som legat på väntelistan.

Nu ska jag ta det lugnt resten av kvällen framför tv:n och vara nöjd över dagen som varit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0