Det lappar ner.

Vintervädret är här igen, efter några dagars slaskande. Jag vill inte ha nå snöööö, jag vill ha sommar och sol!

Gårdagen spenderades först med jobb, och arbetsdagen avslutades med att vi fick en julklapp av jobbet. Eller 2. En blomma som ser väl sisådär ut, typ ett träd... och så presentkort på kupolen. Vilken skräll. Nog för att det går åt alla gånger, men hallå liksom, vart är fantasin? 3:dje året i rad. Yeah.

Bara hem och byta väska och sen vidare till Nås. Förbi precent för att leta lyktor åt svärmor, men icke. Hem till mamma och pappa där även pysen befann sig. Nu har han blivit så stor att Saga har börjat blivit rädd för honom, kanske inte så konstigt heller, när han nu börjar jaga henne i full fart krypandes... och det första han gör är när han kommer in i vardagsrummet, är att krypa till fotöljen, reser sig upp för att kolla om Saga ligger där. Så söt. =) Fick mat av mamma och M fixade lite data åt dem, så vi blev kvar till efter sporten tror jag.... och som befarat så gick jag och la mig direkt vi kom hem.

Klockan ringde strax före halv 9 i morse, men faktiskt så var jag inte så trött! Sen har jag varit i Ludvika på skincup. Vi kör en liten turnering sista gången innan jul, där segrande lag får en julskinka. Skoj, även fast jag mer än gärna avstår just skinkan... haha.
Förbi stan en sväng på vägen hem.... och blää va mycket folk det var, knappt så det fanns parkering i lagomt avstånd. Men guess what, jag hittade lyktor! Nu får det bära eller brista att de duger, de är iaf hittade! Har dock ännu inte fått M´s omdöme om dem, så vi får väl se....

Har även hunnit med att bädda, dammsuga och slagit igång tvättmaskinen. Just det, plockat fram typ 5 tomtar också... det får ta mig tusan räcka... de ska ju bort också....

Ser på lite skidskytte, och ska slå in de sista julklapparna nu. Härligt. Ska sen ta tag i lunchen och göra lite taco...

Sen tror jag eftermiddagen får bestå av knäck-kokande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0