Fruktansvärt orättvist.

Jag blir så less. Aldrig ska vi få ha lite tur och medgång.
Första halvlek i stort sett ägde vi, förutom matchens första 10 minuter.
I halvlek måste det ha hänt något, för vi spelade inte alls lika bra som i 1:a.
Vi tappade massvis. Vi fortsätter att bjuda motståndarna på  målchanser och vi slarvar.
Misstag och slarv, som leder till att de kan göra 3 riktiga skit mål, och vi nätar bara 2.
Vi var värda minst en pinne, nästan 3, men det sket sig. Fan fan fan.
------> Jag gjorde iaf så gott jag kunde. Jag kämpade och slet. Men jag kan alltid vara bättre.
Magsjukan hade satt sina spår, så krampen kom smygandes direkt i 2:a. Fan fan fan. Satte ledarna
på höga prov, när jag önskade ha lite salt. Men efter lite salt och en pingvinstångs-tugga (saltlakrits), kunde jag återgå in i matchen, men det sket sig.
------> Jag gjorde iaf ett mål. Ett snyggt mål. Lugn och kyligt, snudd på iskalle. Väntade och väntade in målvakten. Pang bom och rätt upp i krysset. =)
------> Jag blev efter matchen intervjuad av DTs (dalarnas tidningars) Carl-Johan Goth (eller heter han så?). Snackade i kanske 10-12 minuter om allt. Gick igenom hela min karriär tror jag. En fråga gillade jag. "Varför lämnade du Ornäs i samma division". Jag hoppas han refererar mitt svar bra, för då skulle Herr Arnberg få lite på näsan. Hehe. Visar sig om det blir något referat img skulle jag tro. På något sätt är det iaf enklare att bli intevjuad av tidningen än radion. Men skribenterna kan man liksom fundera och svara efter ett tag, man får även hjälp ibland att fylla i. På radio sker ju alltid direkt, där har man ingen tid att fundera, där ska hjärnan vara blixtsnabb.
------> ajajaj. Stämpling på låret. Två stora märken av dobbar och lite blå. ajajaj
------> Något positivt, är iaf att deras ledare hade sagt till våra att vi kommer överraska och ta många poäng framöver. Jag hoppas de har rätt. Det måste iaf innebära att de varit lite skärrade av oss nykomlingar.
Det är bara att bryta ihop och komma igen. Ny match på fredag och då tar vi 3 poäng.


Tillbaks på jobbet idag var man också, och det med besked.
Hade vår nya sommarvikare där för första dagen. Drygt. Inte riktigt vad jag känner jag har tid och lust med,
men det är bara att gilla läget. Nog för att det var första dagen och helt ny, men ska jag vara riktigt ärlig, så
verkar hon lite trööööög. Kommer bli en dryg vår/sommar det här. Blää.

Skulle man ta och sova lite nu då så man orkar med morgondagen. Jobb och så träning.
En träning där jag hoppas på mycket rehab. Skulle behöva få ur lite skit ur vaderna.

Förresten, hade världens sötaste fan på läktaren idag. Oscar.

Godnatt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fint inslag i tidningen. Du fick till det bra. Bra journalistik tycker jag. Matchen för din del var bra men synd på några utrusningar. Det är nog bättre att målis står kvar när det finns täckning framför. Hon är för sen att komma ut och då är det bättre att stå kvar.
Bättre lycka nästa gång, det var skönt att se dig måla igen och på vilket sätt. Du kommer att få fler såna tillfällen tror jag. Din position gör att du kan plocka upp andra bollen.


Kram Mamma

2008-05-06 @ 17:46:08
Postat av: tet

Föresten såg du att han va nyklippt =)

2008-05-06 @ 21:05:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0