Panik!

Nyss hemkommen från jobbet. Å vilken panik jag fick nyss... några hundra meter från hemma, så måste man passera en järnvägsövergång. När jag kom en bit innan så var bommarna nere och det dundrade ett timmertåg förbi. Sen gick bomamrna upp och det blinkade gult. Upptäckte att i "vägarbetet-som-de-hållit-på-med-i-hundra-år" så hade de grävt större hål i den redan trasiga asfalten.. jag skojjar inte om jag säger de har grävt kanske 1 dm djupa skåror  i asfalten på båda sidor om järnvägen. Det sägs att de gör om signalsystemet, men jag vet inte. Så det var bara att börja smyyyyga över hålet för att om möjligt klara bilen... precis när jag är på väg över första skåran, så plingar det igen och bommarna ska ner! Vilken panik jag fick, skulle ju inte finnas en chans att jag skulle hinna ta mig över hela övergången och de två skårorna innan bommarna kapat bilen, så fort i med backen och gasen i botten... som tur så kom det ingen bakom heller.... men varför i hela fridens namn måste de upp med bommarna om det direkt efter ett tåg skall passera ytterligare ett?

Det värsta av allt, det är att det finns inte en endaste pytteliten skylt, som talar om att det är stora skåror i vägen heller... inte en varning... så nu blev M så arg så nu ska han skriva en insändare. var ju lika för några veckor sedan när de hade grävt av vägen helt och M kom och skulle till jobbet. Arbetarna såg ut som frågetecken när han kom för det fanns inte en chans han skulle ta sig över där..... hallå liksom, nog för att vi kanske bor på landet och inte är så högprioriterade kanske, men vi måste väl ändå kunna få leva som folk? Vi har också ett jobb att ta oss till. Det minsta man kan få begära är väl ändå lite varningsskyltar???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0