Rensning i röran!

Idag har jag jobbat halvdag, för att tillbringa eftermiddagen på sista föräldragruppen innan alla ankomster. Snabbt överstökat idag med, så vi var hemma runt halv 4. Skönt. Drog igång att storstäda "apotekardisken" (heter det så?) som vi har i vardagsrummet. Liksom ta tillfället i akt att städa ur, kasta, spara eller flytta det som fanns i... för av någon anledning så har denna byrå blivit en möbel för "vart ska jag lägga de här-sakerna, och som liksom försvinner för ögat bara man lägger dem i en låda"... det är sjukt vad mycket man spar. Till vilken nytta? Fick ihop en hel påse (vanlig ica-maxi påse) som gick rakt ner i soptumman, en hel del som kan böras ner i källaren och samla damm där (tills flytten går i framtiden här och det finns plats). Man ska inte förvånas av sig själv. Verkligen inte. Vi plockade ur varenda låda och la i en hög på golvet, och därifrån så har vi nu tömt golvet på alla dessa saker och byrån är knappt halvfull! Amazing! Detta har i sin tur nu, lett till att vi kanske får plats med Litens kläder och sånt i vårt lilla krypin trots allt, utan att behöva offra våra egna garderober... I think so! Men det värsta av allt, vi la ner alla VHS-filmer (som legat i ett skåp i bokhyllan) i en stooooor kartong som jag hittade på jobbet idag.. och kan ni säga mig, varför har man hundra miljoner vhs-filmer "framme", när vi inte ens har VHS-spelaren kvar framme? Ofattbart men sant fram till idag.

Som ni kanske har förstått, så mår jag fortfarande fina fisken. M har repat sig så pass bra att han åtminstone har börjat fått i sig mat och varit vaken större delen av dagen, men för säkerhets skull, så blir han hemma img med.

Och snart står det tusan inte på förrän utbyggnaden sätter fart på allvar... svärfar är upp över öronen ivrig att komma igång nu och håller på fixar och donar så vi knappt hinner med, men det är ju mer än bra, så händer det något? Kanske är det även så att han vill få det klart så han kan välja när han vill flytta hit? =) Img kommer det sprängare hit och tar bort lite sten, på torsdag kommer det eventuellt ett gruslass, sen är det bara att ringa grävaren (som svärfar också fått klart med...) så kommer denna och hjälper oss ut med gruset så vägen kan bli klar... sen börjar grävningen för grunden och så bara ett telefonsamtal bort så kommer grunden på kanske en vecka... och så gäller det bara att få ett definitivt ok från snickarna också.. annars skiter det sig rätt kraftigt... men tycker att vill de inte ta åt sig jobbet, så borde de ju ha sagt nej direkt... så det händer grejer vill jag lova!

Img blir det en lång dag. Har kundträff mellan 18-20 angående Skog-lantbruk, så jag är nog inte hemma förrän närmare halv 10 skulle jag tro.... pust och stön... visserligen massa komptimmar, men ändå. Kommer jag att orka?

Ska fortsätta se på champions League bollen nu, sen är det sent nog att snarka.

Just ja, fyra-S E X-åtta veckor kvar till BF idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0