Vår (o)tur....

Jaha, så var den här då, innanför våra fyra väggar, bläää-sjukan. Dock är det bara en av oss som åkt dit ännu, och det är inte jag... så frågan jag ställt mig de senaste timmarna är, hur länge ska jag slippa undan? Jag menar, sjukan har cirkulerat på jobbet, och nu har den även hittat till mitt eget hus... bläää verkligen. Kände mig lite sisådär visserligen jag med när jag la mig igår kväll, med lite magont, huvudvärk och en Liten som inte ville sova... tiiiidigt i morse vaknade jag av att M var uppe... och sen låg han på soffan resten av morgonen...

Så den här dagen som skulle bestå av regn, grillat, promenerande, besök hos mormor och morfar blev det inget av. Det regnar, det gör det visserligen till och från, något besök är inte att fundera på, och någon grill kommer inte att monteras ur kartongen nå idag... men en promenad kanske jag kan få till i min ensamhet under eftermiddagen.

Har suttit vid köksbordet och pysslat under dagen, fått till en sida till i mitt blivande album....  funderar på att försöka få till ytterligare en sida idag... men vi får se. Gjorde pannkakor med ägg att stoppa i magen och det gick ner utan problem.. sen kom svärfar hit en sväng (utomhus förstås) för vi fick besök av "sprängaren" som skulle kolla in stenarna vi ville ha bort... så på onsdag smäller det rent ut sagt.

Funderar på att kolla igenom byrån vi har i vardagsrummet, för att kanske kunna slänga och rensa bort en del onödigt som ligger i den? Vi behöver ju till en liten ommöblering om några veckor i vårt lilla kryp in.. så man kanske skulle förbereda sig?

Dessutom skulle jag vilja städa bort alla baciller, men känns som det inte är någon idé förrän kanske tidigast img eller när vi ser om jag åker dit eller inte. Men vi kan iaf säga som så, att jag är nöjd över att inte ha orkat byta några sängkläder under påskhelgen här som jag skulle ha gjort....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0