Måndag 2 februari.

Så var kylan här igen. Varför? Vaknade i morse och termometern visade -15... pust och stön.. skulle tro att det är i de trakterna nu med...

Arbetsdagen gick hyffsat fort, men eftermiddagen bestod av att vara skuldsanerare och ringa runt till höger och vänster för att lösa massa lån. Och jag blir så himla frustrerad. Dels på hur man som person kan dra på sig så mycket skit och hamna i vissa situationer som man kan göra, hur man kan sätta sig själv i en sådan sits, men man kommer väl in i en ond cirkel.... det slutar ju allt som oftast med att man hela tiden får ta nya lån för att lösa de gamla som förfaller till betalning, och så där rullar det på. Fast vad som irriterar mig mest är när man sitter i dessa förbannade telefonköer och det mitt i väntemusiken kommer in en röst som säger "du vet väl om att du kan ansöka om lån, HÖJA ditt befintliga lån hos oss genom att besöka www......" . Snacka om att lura människor ännu mer in i skiten.....gaaaah va sur jag blir. Jag som aldrig ens kan tänka mig att ha en liiiiiten kredit (som reserv ifall att) på något av mina bankkort... jag menar, har jag inte pengarna, så ska jag fan inte handla heller. Då får man spara.

Tog en promenad i kylan när vi kom hem. Tog ett tag innan man hade tinat någorlunda. Burr verkligen. Var meningen vi skulle äta fisk och potatis idag, men det blev uppskjutet, då vi insåg att vi hade ett jästpaket som snart gick ut + ett skinkpaket, så det fick bli hempizza istället. =)

Img ser det ut att bli en biobesök faktiskt. Har 2 fri-biljetter som snart går ut, läs onsdag, så vi lär passa på... har redan låtit 2 biljetter passerat bäst-före-datumet.... så img ser det ut att bli nya Wallander. Dessutom är den kl 18, så vi behöver inte vänta så länge. Ska också lämna in Passaten på lackbehandling, så jag måste i vilket fall som helst hämta M i Blge... så varför inte slå 2 flugor i en smäll?

Sen måste vi hålla alla tummar vi har, så hårt vi bara kan, och skicka en tanke ner till Göteborg. Img är ett avgörandes dygn därnere. Jag hoppas innerligt att det blir positiva besked... åtminsonde det första, sen får man ta det därifrån i nästa steg.

Kommentarer
Postat av: Bengt!

Självklart har jag nyckeln, nemas problemas! Vi kanske ska ta å ringa huvudstaden.. någon dag! Jag kollar upp någon helg framöver, mars låter bra! OVER AND OUT!

2009-02-03 @ 10:27:26
URL: http://mittlivsombengan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0