Söndagstankar.

Jag kommer på mig själv med att se på bingolotto. Inge kostigt med det kanske, men varför kollar man på bingolotto om man inte har någon lott? Är inte det mer än väldigt värdelöst?

Söndagen har varit relativ lugn. Sett på lite skidor så mycket jag hunnit med, tvättat några maskiner och släpat all blöt tvätt upp från källaren... av någon anledning så stinker det sot nere (vilket förmodligen beror på väderförhållandena), så jag vågar inte chansa på att kläderna inte skall dra åt sig lukten... så just nu så är både köket och sovrummet fyllda med "kläder på tork". Positivt med att ha kläderna uppe i själva huset, är att de åtminstone torkar på två röda sekunder.

Har även hunnit med att dammsuga, vilket visade sig vara väldigt turligt, för när vi skulle fixa en tacopaj till lunch, så ville inte M gegga ihop degen med händerna, varpå han fick ta över färs-stekningen så jag skulle kunna kladda... och det första som händer, är att M på något sätt lyckas få i stort sett hela färsklumpen på golvet (!)... den var inte helt tinad, så när han tog i och tryckte på den, så slant den ur pannan..... hade det varit JAG som lyckats åstdkomma det där, då hade det varit hur normalt som helst och ingen hade blivit förvånad.. men nu var det M. Som jag njöt av att det kan även hända den bästa!

VM-final i bandy, som efter en jämn match (ja, stora siffror men det var jämt fram till slutet...) slutade med svenskt guld... men inte är det väl någon höjdare att se på bandy på tv heller? Och jag fick en tanke som jag inte riktigt har något bra svar på, fick lov fråga M också, men han hade heller inget bra svar.... vad som förbryllar min hjärna just nu är HUR GÖR MAN FÖR ATT RÄDDA EN BOLL I BANDY? Jag menar, det kommer en kanonkula i typ 170 km/h rakt emot en från kanske 3 m.... hur stor är chansen att man tar den, och hur ont ska det inte göra? Vem tusan vill bli målis frivilligt i bandy?

Bandyn gjorde att M helt glömde nästan av handbollen som gick på en annan kanal, så när han till slut kom på det, så hade bara andra halvlek nyss börjat... blev lika jämnt och spännande där, men njae, Sverige var väl inte så värst lysande väl? De startade turneringen bra, för att helt fallit ur ramen...

Skulle man ta och se på någon av alla filmerna som vi har i hyllan och väntar på oss ikväll? Får se. Beror på vad klockan blir när M kommer hem från innebandyn och är redo för soffan. Img är det i varje fall måndag igen, och det brukar innebära att man inte är så värst sugen på att gå och lägga sig en kväll som denna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0