Sopbilen som försvann....

.....men som nu hittat hem till oss. Japp, så är det. Igår kväll skicka M ett litet halvt argt mail till dem.... idag när jag kom hem nu, så var tunnan tomm och det satt en lapp på den. Inget konstigt med lappen i detta läge, för jag vet att svärföräldrarna också fick en i måndags på sin tunna då det var ordinarie hämtning, och de bad dem flytta tunnan till ett annat ställe, vad jag förstod pga halkan som råder i backarna hos dem... helt förståeligt. Ta en titt på vår lapp;



Ser ni vad det står?
"På tömningsdagen, placera Ert kärl på den sida av vägen vi nu har ställt det, om möjligt".

1) Kunde de inte ha tömt tunnan i måndags och satt på lappen då?
2) Har de gjort om sopbilarna nu? För tunnan har stått på samma sida i över ett års tid och det gått bra (ibland iaf....), grannarnas står på samma sida som vår och de blir tömda. Står de också fel? Borde de inte meddela alla att man ska byta sida tidigare?
3) "om möjligt" innebär inte det att om det inte är möjligt att ställa tunnan på den sidan de önskar, så får man ställa den på den andra sidan, men ändå bli tömd?

Men till det verkliga dilemmat. Nog kan jag ställa tunnan på andra sidan om det är det de vill, MEN.... ni som vet vart vi bor, vet kanske också att vägen förbi oss inte är allt för bred... och speciellt inte det här halvåret då plogen lyser med sin frånvaro... och på andra sidan är det ett dike.... om vi nu ställer ut vår tunna där, så hamnar den liksom mitt i vägen.... vad tusan ska grannarna tycka om att krocka med en soptunna varannan vecka, och kan sopbilen själv ens passera? Hallå kom liksom. Jag förstår inte hur de tänker.Hmm..

Kommentarer
Postat av: Emma

Faktiskt värt pengarna. Det viktigaste är ju ändå att man mår bra. Vem orkar gå med konstant huvudvärk liksom?? nu är väl risken att man blir sjuk; massagen idag utlöser säkert en massa skit i kroppen.. :( Hoppas ni mår bra allihopa! kram

2009-01-29 @ 19:58:24
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0