Jippi!

I natt sov Ludvig ända från klockan 23 till halv 5! Dessutom somnade jag med kläderna på och oborstade tänder bredvid honom vid samma tidpunkt när jag försökte få honom att slå igen de blå efter en timmes krånglande och knölande. Vaknade till vid 01-snåret och insåg mitt "misstag"... så det var bara att knata upp och borsta tänderna och på med pjamasen. Ni anar inte hur skönt det var att få sova i stort sett 6½ timme i streck! Älskade lilla Ludvig! Dock ska vi ju inte ta ut något i förväg här att det kanske kommer hålla i sig så... men det var skönt med en hel natt iaf! =) Kanske gjorde besöket hos kusin-tjejerna honom utmattad?

Igår var vi som sagt till kusin-ligan och hälsade på. Det var trevligt. Var inte hemma igen förrän vid 17 ungefär efter ett litet stopp i Vansbro på hemvägen. Just ja, nu kom jag ihåg... igår morse gjorde ett hemskt magknip att jag och Ludvig gick upp runt 7 redan.. så kanske detta spelade in på nattens sömn också?

M och svärfar var in och köpte rännor till huset efter jobben, så de var inte hemma förrän vid 18 ungefär.. och då var M genomblöt, trött och sliten och ville ta ett dopp. Så vi drog till Nåsen så han fick sig sitt icke så avsvalkande dopp men iaf. Mamma och pappa tittade förbi, sen åkte vi förbi hos dem på vägen hem. Stockholmarna har kommit på semester nu, så vi stannade så att de fick se på lill-pysen en sväng.

Idag är det lite mulet. Det regnade och åskade till och med en sväng i morse när jag var vaken. Vi som eventuellt tänke ta en tur till stugan ikväll och kanske ta med lite korv att grilla.... hmm... bada kan man visserligen göra fast det är mulet, men lät inte så kul att grilla kanske... men dagen har några timmar på sig än att förändra vädret, så vi får se. M måste jobba till minst 15 idag iaf innan han får ta semester i 5 veckor!

Finns en del jag skulle behöva göra idag. Plocka lite papper, klistra lite i Ludvigs bok, dammsuga, baka.... men jag hinner i princip absolut ingenting om dagarna, så man får inte göra något till några måsten. Prio 1 får vara att försöka få i sig lite mat medan Ludvig slumrar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0