Hard work work

Oj, vilken dag! Har städat, städat och städat ännu mera! Det blir så braaaaaaaa!

Jag har inte varit utanför dörren idag, inte ens varit till soptunnan med en blöjpåse... bara jobbat, jobbat och jobbat. Hade turen att farmor tog med sig Ludvig ut i vagnen, när hon ändå skulle ut och få sina steg. De var borta i två timmar. Han hade slocknat direkt de gick och sen sov han till en halvtimme efter de kom tillbaks hem! Så under den tiden hann vi massor! Förmiddagstuppluren varade knappt en timme bara, så det var kanske välbehövligt.

Fram på kvällskvisten nu så blev han sååå trött igen och jag lyckades få honom i säng före åtta.... dock vaknade han till liv igen vid 21.15 och har varit vaken sen dess... så frågan är när vi nu lyckas få honom att somna om... för jag räknade ju med att han tog kvällen redan då, men det gjorde nog inte han.... hade inte gjort mig något att få gå upp 3-4 i natt om han hade sovit nu... men men. Än finns saker att städa och göra, så mig går det ingen nöd på.

Har städat i hallen och sorterat i garderoberna. Vi har t o m hyllor över just nu! Sovrummet är kliniskt rent och sängarna är placerade där inne och nybäddade. Första natten i nya sovrummet! Ludvigs rum är urstädat på allt damm från sängarna.. och inställt är istället skötbord, byrå och lite lekbackar. Golvet i vardagsrummet börjar tömmas på allt och vi börjar åter se golvet... dock får nog den dammsugningen och våttorkningen vänta tills i morgon. Planen är i varje fall att våttorka kök och hall innan läggdags.

Någon pappa har jag direkt inte firat idag. Jag älskar min pappa lika mycket varje dag istället. Har visserligen bjudit M´s mamma och pappa på fika, men det hade vi gjort även fast det inte hade varit fars dag. Någon present till M har det heller inte bjudits på, han får nöja sig med min och Ludvigs kärlek.

Kommentarer
Postat av: Emma

Vill se lite bilder innifrån huset!! ;)

2009-11-09 @ 13:48:41
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0