Begränsade möjligheter

Från vårt hus och till närmaste bro som kan ta oss över västerdalälven, så har vi kanske 500 m. Denna bro håller just nu på att repareras och är helt avstängd. Från vårt hus och via "nästa" bro (tro nu inte att jag bor på en ö!som kan ta oss över till andra sidan byn och ut på stora landsvägen och räknat fram till bron som är avstängd, är det kanske TVÅ kilometer! Detta begränsar liksom mina möjligheter till att variera mina promenader. För hur kul är det liksom att först gå 1.5 km extra för att komma till bron och sen ta en promenad på några kilometer? Lägg därtill att det är 1.5 km extra hem sen också....

Jag och pysen är dessutom ute och går 2-3 ggr/dag...

Hur blir det sen när vintern kommer med des snö och alla oplogade vägar? Hur ska jag och grodan kunna sysselsätta oss då? Bara sitta inne?


Kommentarer
Postat av: Carro

I november är ju bron klar =)

2009-09-17 @ 21:28:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0