Idag smäller det!

Dagens arbetspass har redan inletts. Sängen är itu skruvad, allt är tömt, vardagsrummet ser än mer ut som ett bombnedslag, tvättstugan är avtorkad sen rörmokaren lortat ner... huset är dammsuget för att det skall kunna skitas ner mer, tvättmaskinen är i full gång... och pappa har påbörjat pulet som är kvar innan det stora för dagen skall ske, uppsågningen av hålet. Några fönster kvar att fixa och en list runt vindsluckan i Ludvigs rum, sen tror jag att det smäller... så jag lär skynda mig att ta ett kort på hur väggen ser ut nu, så jag kan bevisa för er senare idag. =)

Bara hålet sen är öppet, så antar jag det är min tur att arbeta... måste ju städa ur Ludvigs rum ordentligt så vi sedan kan lägga in madrasserna och allt där inne...+ städa nya vardagsrummet så vi kan bära in soffan... + tv:n och bänken..... jipppppiiiiii! Kanske är det så att kvällens fotbollsmatch kommer att ses i det nya! Ska verkligen bli skönt nu med lite mer yta och plats.. jag börjar tröttna på att bo i en kappsäck nu. Ut med allt ur vardagsrummet sen, så vi kan fortsätta att riva tapetlagren och påbörja omtapetseringen där....yeeeees!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0