Livet på en pinne!

Livet på hemmaplan ser i princip likadant ut dag för dag. För den skull, så lider jag inte. Jag älskar detta livet!

Dagarna börjar någon gång mellan 3-5.30 med att jag och L är upp och äter en sväng. Sen somnar vi förhoppningsvis om relativt snabbt, för att sova någon timme och sen ta morgon allt emellan 6 och 8. Dags förmat igen, av med pyssen och på med kläder, jag ska klä på mig och äta frukost och läsa tidningen... innan allt detta är gjort, har L tröttnat på att sitta i babysittern bredvid och lekt + att John blund kommit på besök igen.. så då är det bara att på med utekläder, i vagnen och en promenad.

Har jag tur, så vaknar han inte så fort vi kommer hem igen, utan jag hinner med att göra något av vad jag måste, borde och vill.... efter allt mellan 30 min-3 timmar så vaknar grodan till liv och vi börjar om med allt igen. Mat till honom, sen dags för lunch till mig (japp, har kommit på att om jag försöker äta medan han är vaken, så spar jag tid till annat jag måste göra!), sen blir det bus och lek någon timme....

...för att sedan klä på oss igen och ta en eftermiddagspromenad och en siesta. Även denna med varierande längd.. eventuellt att jag hinner lite saker under denna tiden också, men inte alls säkert.

Fortsätter eftermiddagen med mera mat och ännu mera bus, tills vi framemot 18-19 någongång är så pass trötta igen och har lust och ro att slå igen de blå ytterligare en gång med hjälp av en promenad. Detta är dock inte helt säkert varje dag... ibland busar vi från eftermiddagen och fram tills vi stupar i säng vid 21-22....

Så rullar det påoch jag njuter av varje sekund!



På förmiddagen idag, trotsade vi regnet och tog en promenad i varje fall. Blev en tur för att se om Ludvigs gammelmormor var hemma, vilket hon var. Så en fika och lite bus där, innan vi vände kosan hemåt igen- nu i rejält blåsväder. Så med andra ord så är hösten här.

Börjar bli dags för lunch här snart. Resterna av kycklingen och riset från igår, mums! Sen blir det bus och mys, innan vi framemot kvällen styr vår kosa mot Nås för att äntligen installera datorerna!

Kommentarer
Postat av: Carro

Igår var alltså en kväll när det skulle busas lite extra =) Kul och få se honom en sväng! Er med för den delen :p

2009-09-22 @ 17:51:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0