Från frustration till OS-guld

Hade jag inte fått en sölkorv (körde max 70 på 90 och när det sen var 70 gick det knappt 60) till bil framför mig från Djurås-Mellsta, så hade jag faktiskt hunnit i tid till träningen, men nu blev jag som beräknat 10-15 minuter sen.

På vägen hem hörde jag både via M och på radion att det strulat på skidskyttet med bl a ACOs start.... inte blev det bättre av att herrarnas tävling började på samma sätt fast tvärt om, här lyckades man starta upp till en halvminut för tidigt. Hur är det möjligt liksom? Hur tänker funktionärerna, kan de ens klockan? Så ett tag satt man rätt uppgiven och var sur på att det återigen blev en missvisande tävling och man hade noll koll på postitioner, men ju längre tävlingen led, ju mer spännande blev det.... och tillslut så blev det huxflux ett oväntat OS-guld till Ferry. Coolt.

Att få L att somna för kvällen är i princip en omöjlighet. Han har myror i brallan och flänger och far överallt och ingenstans, gör allt för att inte sitta still så pass länge att han ska hinna känna av hur trött han egentligen är... så jag har lärt mig att vi får vänta ut John Blund. Tillslut så ger han med sig och vips så sover han i famnen och man kan bara lägga ner honom i sängen.... dock blev klockan 22.50 idag... vadå nattuggla.

Det bästa med att gå hemma på dagarna är att om man inte orkar sitta uppe hela nätterna och se på OS, så visar de sammandrag av allt på förmiddagen dagen efter! Dock har jag varit så pass trött på förmiddagarna att när L somnat så har jag gjort honom sällskap.... så mitt OS-tittande är faktiskt väldigt begränsat. Jag har inte alls sett så mycket som jag hade trott och velat... men det är ju långt kvar än och det bästa har ju inte kommit igång än.

Onsdag imorgon och inga planer. En träningsfri dag och M kommer hem sent... så jag och L får busa, leka, skratta, äta, sova och ta en promenad och fördriva tiden.

Sov gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0