Vart ska jag börja?

Det har hänt en del det senaste dygnet, eller sen sist jag skrev, så vart ska jag börja? En summering av natten kanske?

Ludvig knölade lite fram och tillbaks i sin säng, men jag hörde inte av honom förrän 03.43. Gick och hämtade lite välling och tog upp honom, för han hade naturligtvis snurrat runt och låg på mage och sprattlade. Vad händer tror ni? Killen dricker! Nu ska ni dock inte tro att det är en full flaska han drack, men allt mer än två små små små klunkar är ett stort framsteg för oss! Så jag är nöjd. Det tog sedan visserligen 45 minuter att få honom att somna om igen, men han var inte ledsen och han somnade i sin säng igen. Där sov han sedan till klockan var halv 8! Så sammanfattningsvis så gick natten över förväntan! Hoppet lever vidare...

Efter frukost och bus, så var det sedan dags för en liten siesta. På det sen lite lunch och sen begav vi oss ut på en solig promenad med Agnes och Sabina. Det var verkligen solsken idag! Hur härligt som helst. Direkt vi kom hem från promenaden packade vi in oss i bilen och åkte till min farmor och hälsade på några timmar.

Medan L sedan sov som en stock i bilen på vägen hem, så mellanlandade jag hos mamma och pappa med lite grejer. Gjorde även ett stopp hos syster med familj där jag dels lämnade en present, men även fick med mig lite arvegods hem.=)

Nu till kvällens merjobb. Igår kände jag hur det luktade pyton ur kylskåpet och då menar jag verkligen pyyyyton. Så vi gissade på att det var några gamla mandariner som möglat, så vi slängde ut dessa och ställde in lite ättika för att få bort lukten. Idag var lukten fortfarande kvar och vi slängde då bort all frukt och grönsaker och skulle göra en ordentlig rengöring av kylskåpet... vad upptäcker vi när skåpet är tömt... det är trasigt! Det rinner liksom någon äcklig sörja längs ena väggen och det är detta som luktar. Spelar ingen roll att vi torkar, det kommer bara mer och mer och mer... får tipset av pappa att dra ut skåpet och kolla bakom så det inte är stopp liksom, men ser inget konstigt där heller... lukten är så hemsk att det går inte att ha inne.... känns tveksamt att det kommer gå att laga... så nu har M och svärfar lyft ut det på gården.... Det som är, är ju att det är kyl-frys och det är ju inget fel på frysen.... så i morgon lär vi köpa nytt. Rolig utgift. NOT. Det spelar heller ingen roll hur mycket vi har städat och putsat, den där stanken sitter kvar i näsorna våra...den förföljer oss och jag är rädd att vi kommer drömma mardrömmar om den i natt...

M får åka hem tidigare från jobbet i morgon så vi kan åka och se ut ett nytt innan jag lär dra på träning... så det är bara att hoppas att de har något hemma som passar in i de speciella måtten som vårt kök har......intressant läge liksom. Kuljul utan kylskåp. Fortsättning lär följa....


Kommentarer
Postat av: Skogstrollet

Hej!

Hittade din blogg ikväll.

Trevlig läsning.



Eftersom vi bytte ut alla vitvaror för ett år sedan så känner jag tydligt igen mig. Det är inget roligt att bli tvungen att leva utan kyl eller frys inne. Tur att det är så kallt ute nu, så frysen är det väl inget större problem med?

2010-02-10 @ 23:21:06
URL: http://skogstrollettycker.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0