Ny dag, ny månad, nytt år och en månad äldre.

Nyårsdagen är här med allt vad det innebär. Ny dag, ny månad och till och med ett nytt år.

Snön vräker ner och vi har nyss varit ute och traskat i minst 5 cm nysnö. Plogen har inte vaknat till detta år än, så det fick bli en rally-runda med vagnen... men vad gjorde det för junior som somnade på stört i vilket fall. Igår var han så pass nöjd och glad över att kunna få sova ute igen, så han vaknade nästan 3½ timme senare... så frågan är hur länge han kommer sova idag?

Gårdagskvällen spenderades hemma i myspysbyxor och pjamas. Mamma och pappa kom hit lagomt till hockeyn skulle börja. Blev en del bus och lek med junior, kolla hockeyn och ätande av lite smått och gott. Väntade dessutom in det nya året med att se på den urgamla filmen En på miljonen... efter lite fyrverkeri-tittande-genom-fönstren, så begav sig gästerna hemåt och jag gick och sov.

Ludvig var go och glad hela kvällen. Vi busade och hade oss ända tills han i princip stupade i säng vid 22.30 utan någon som helst protest! Jag hörde sedan inte av honom förrän 04.15.... och hur han lyckades sova över alla smällare som sköts under natten är för mig en gåta.. för det small högt och länge...

Idag är det den första vilket innebär att Ludvig är ytterligare en månad äldre. Sju månader har han nu blivit min stora kille! Världens bästa Ludvig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0