Söndag

Det såg länge ut som att jag och junior skulle börja dagen redan halv sju, men efter en torr blöja och lite rulla-runt-i-sängen så somnade han som tur var om och sov till nästan halv 10! Sen dess har vi ätit frukost, busat och sett på vinterstudion. Ut är det nog tveksamt till om vi kommer idag också. Orkar inte ens nämna kylan längre...

Den senaste veckan så har det ju varit sådan hysteri angående vargjakten och överskjutningen här i Dalarna.Rätt eller fel att skjuta vargar har ju frågan varit. Igår smet tydligen en flock med vargar på en djurpark i Skåne och dessa sköts. Då verkar det inte ha funnits mer än ett enda alternativ, dvs att skjuta. Jag fattar ingenting. Är det skillnad på tama och vilda? Jag fattar nada.

Dagen får nog fortsätta med att göra lunch, fortsätta se på vinterstudion, fortsätta busa när Ludvig vaknar, fixa en matdosa till morgondagen, packa träningsväskan inför morgondagen, se på massa tv med Köping och Johan Falk bl annat, sen läggdags för att ställa klockan på ringning (för första gången på en evighet) så jag tar mig upp och jobba i morgon. Just det, imorgon ska jag jobba. Och tisdag. Och onsdag. Jag tror jag gruvar mig lite faktiskt. Inte för själva jobbet, men för att jag även har träning img och på tisdag och därför kommer jag vara borta näst intill heeela dagen... img är jag nog hemma 20 och på tisdag 20.30.... blir långa timmar utan min Ludvig det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0