Ljuvliga sommardag!

Vilket fantastisk dag det har varit idag. Vädermässigt. Helt toppen. Varför kan vi inte få ha det så här jämt?

Förmiddagen gick åt till att städa och rensa inför eftermiddagens soptippsvända. Ute i det sköna och härliga vädret och lekte. En kortare cykeltur innan L fick lunch och somnade på två röda sekunder efter det. Middagssömnen sträckte sig dock bara knappa timmen, så man får vara effektiv om man ska hinna något under tiden.

Jag valde att försöka mig på att gräva bort lite matjord ur det som ska bli sandlåda. Vi har fått bort gräsmattan på hela området som sandlådan ska vara på, men än ska mycket jord bort.... Naturligtvis eftersom vår tomt består av sten, sten och sten, så innehåller "hålet" mest bara sten och sten och sten också... så jag gav upp och inväntar nu en grävmaskin.... för det blev allt fler hällor och hål rakt ner.... så en duk i botten är ett måste, annars har L ingen sand kvar att leka med efter ett tag...

Medan M åkte till tippen, så tog jag och L oss en tur till Nås för att hälsa på min mormor och morfar. Vi hann även med att plaska lite i poolen här hemma innan jag fick lov bege mig på träning och grabbarna fick busa själva.

Träningen var nog bland de varmaste hittills i år... och att säga att det inte gick tungt för de flesta vore att ljuga... lika varmt är det nog även i morgon... på söndag när det är match, ska det dessutom vara över 30´c... shit.

Planerna för resten av veckan är att i morgon när vi vaknat åka och besöka min farmor. Om hon är hemma. Samtidigt ska vi besöka en färgaffär för att förhoppningsvis kunna köpa en matta att lägga på farstukvistgolvet. Vi har gjort en liten provisorisk grind (en långsida på en spjälsäng) som sitter på stolparna vid trapppen, på så vis kan vi ha dörren öppen och L tar sig ut på själva "trappen", men inte nerför trappstegen.. hänger ni med? Hur som helst, vi tänkte nu lägga en altanmatta därute, så att det ska bli lite mjukare ifall han skulle ramla, så slipper han ramla rakt ner i stengolvet... smart va?

Planen är sedan att på onsdag bege oss till Dammsjön för att stanna kvar där tills på fredag någongång. Först tänkte vi åka i morgon efter min träning, men det är ju Spanien-Portugal i VM, så det känns som vi inte kan missa den... så onsdag får det bli. Så i morgon får vi införskaffa lite matsäck att ha med och packa i lite badkläder och sånt! Så ge oss massa sol och bad nu! Detta är antagligen anledningen till min datafrånvaro de kommande dagarna sen... =)

Kommentarer
Postat av: Inger

Jag vill bara säga att jag skrev i förra inlägget att bron i D-J ev är avstängd så då får ni väl använda hängbron. Det sägs att det blir regnigt på onsdag men det ser ni väl hur det blir.



kram mamma

2010-06-28 @ 22:07:49
Postat av: Inger

Ev regnar det på onsdag men det märker ni väl. Vet inte om du läst min kommentar under förra inlägget men bron kanske är stängd om ni kommer men hängbron är ju öppen.



Kram mamma

2010-06-28 @ 22:12:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0