Skön seger.

Jag och Ludvig hälsade på mamma, Oscar och alla andra dagisbarn en stund på eftermiddagen idag. Det tyckte L var skoj. Han fick prova gunga och så lekte vi i sandlådan. Dessutom visade Oscar oss hur duktig han är på att köra "crossen" de har där. När mamma slutade för dagen, tog hon och L cykeln hemåt via Shell, medan jag gick hem med vagnen och drog sedan iväg innan de kom tillbaks... så ögonblicket då jag skulle åka från L gick smärtfritt.

Kvällen hos mormor och morfar har gått bra för Ludvig. Inga sura miner alls. Massa bus och lek vad jag kan förstå. Han somnade i varje fall utmattad i M´s famn innan jag kom hem.

Själv har jag ju som bekant spelat match ikväll. Slutresultatet skrevs till 1-2, med andra ord seger till oss. Nice! De hade inte släppt in ett endaste mål innan ikväll och leder serien... men tjiii fick ni idag, idag var vi det bättre laget. Var lite sena till matchen också, sen var vi ju några från A-laget som inte varit med tidigare, vilket gjorde att försnacket inför matchen drog ut på tiden.. så vi kom inte igång med uppvärmningen förrän typ 18.40..... snabba puckar innan domaren blåste igång matchen 20 minuter senare... Innan matchen fick vi reda på massa om hur Korsnäs brukar spela. Hur offensiva de är och flyttar på massvis med folk framåt. Idag spelade korsnäs allt annat än det vi trodde. Vi tryckte tillbaks dem och styrde matchen helt, bortsett från kanske de 20 första minutrarna (fast då värmde vi kanske fortf upp?)... Det lutade åt att sluta 1-1, men med 4 minuter kvar, fick vi tillslut utdelning på vårt spelövertag. Hur gick det för mig då? Jag spelade mittback/libero, vilket kanske inte är min ultimata position kanske, men i div 3 funkar vad som helst.. resultatet av mitt spel belönades i varje fall med utmärkelsen matchens lirare, så jag måste ju ha skött mig rätt bra. Ska jag vara ärlig så kunde jag ha lite lekstuga emellanåt... som siste man...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0