Frisk luft.

I morse gav junior oss sovmorgon till 8.23, vilket vi inte hade någonting emot. Så vi hann inte med så mycket mer än äta frukost, vädra-byta sängkläder, dammsuga huset... innan vi fick lov paketera in oss i varma kläder och bege oss till Nås. Söndagstipspromenaden för 3:dje söndagen i rad. Denna gången valde dock min pappa att fortsätta snickra, varpå det idag bara var jag, M, L och mamma. Det blåste friska vindar i början och var rätt kallt, men ju fortare vi gick ju varmare blev det. =) Halv svåra frågor var det och vi chansade på en del.. så pass bra att jag, M och L alla tre drog in alla rätt. Mamma 1 mindre. Dessutom drog jag in en rad på bingospelet som också ingår i promenadmarschen.. lägg där till att jag tipppade 1 fel i antalet på utslagsfrågan... så om ingen lyckades pricka exakt rätt på antalet där och med 10 rätt totalt, så gick jag segrande ur dagens promenad! Lägg där till, att L förmodligen kom 2:a och M 3:a... så för andra veckan i rad sopar vi rent på prisbordet, familjen Ens-lund. Det ni. På söndag är det dags för årets sista runda.

Efter promenaden var det bara att åka hemåt igen för att fixa lunch. Så idag blev det en sen middagssömn för junior... men det tog också bara 3 minuter att få honom att somna... så jag och M passar på att vara ute och fixa och dona nu medan junior sover.... M spikar altan och jag har planterat ljung och lite växter (ska visa er en bild sen...) och så har jag krattat löv.... har nu en liten paus, men ska skynda mig ut igen en stund till.

Så idag har vi verkligen inkasserat oss frisk luft.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0