Lördag igen!

Så har det gått en vecka sedan sist. En arbetsvecka till är nu förbi. Vi börjar allt mer närma oss min första riktiga lön igen på väldigt väldigt länge. Känns helt okej måste jag säga. Första månaden sen juni förra året som jag inte lever på försäkringskassan. =)

Igår innan hemfärd från jobbet, så kom så även den första snön. Den låg visserligen inte kvar så värst länge, men det var verkligen snö som kom ner och det blev lite vitt för en stund. Snö i mitten på oktober redan... nej tack. Än sitter sommardäcken på ett tag till hoppas jag. Dock är det läge att leta fram kupévärmaren och motorvärmarsladden. I natt när M gick och la sig, så var det upp mot -6´c... det ni.

Idag är det älgjaktsköttsdelningochfix som står på schemet för de flesta. Dock inte för oss... så förmiddagen har spenderats genom att städa,tvätta,städa,tvätta,städa,tvätta. Igår höll grabbarna dessutom på att få panik på förmiddagen då dammsugaren helt bara la av... dammsugaren som hos oss går runt 7 timmar om dygnet (eftersom junior bestämmer....) och det hade kunnat leda till kaos. En ny kontakt och 22 kr fattigare, blev dock deras räddning.

Några ytterligare större planer för dagen har vi inte. Junior ligger ute och sover middag, M är ute och fixar och snickrar lite och jag sitter här och väntar på att damfotbollen skall börja vid kl 14. Har jag tur så hinner jag med att se första halvlek innan junior vaknar... men ingenting är säkert. Sen kanske man skulle ta och bjuda in sig på fika någonstans runt 16-snåret?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0