Resume...

Hej alla!

Det har nu gått en tid sedan jag senast skrev, så jag tänkte ge er en lite update i korthet om veckorna som senast nu passerat.

Sista veckan i augusti, så var det bara tiden med Ludvig som gällde. Vi busade och lekte både inomhus och utomhus, städade huset varje dag, sov middag inomhus medan det regnade.... sen fortsatte vi lekande igen. Vi tog tillvara på våra "sista" dagar hemma tillsammans på riktigt.. gjorde det bästa vi kunde av dem.

Sedan 1½ vecka tillbaka, så återfinns jag nu på jobbet och min status är inte längre föräldraledig. Det tog ungefär 1 dag, sedan kändes det som jag var tillbaks på allvar igen och som jag bara haft 3 veckors sommarsemester.... visst är det konstigt hur fort tiden kan gå men samtidigt som att den står helt stilla?

Så om dagarna nu är M hemma med junior. Att jag åker till jobbet och försvinner bekommer inte L ett dugg, han bara vinkar till mig när jag ska åka och så är det bra med det. M och L busar och leker och har sig sedan så pass mycket, att de knappt hinner av gården när det är dags för middagssömnen, innan L slår ihop sina blå...

En annan stor förändring har också hänt. Den senaste veckan har jag inte gjort ett enda träningspass. Jag valde att avsluta säsongen lite i förväg i och med att jag började jobba. Detta har funnits med i bilden sedan jag och klubben disskuterade en comeback för mig redan i decembermånad. Jag kunde ju bara lova att satsa fullt ut fram till september, sen när jag börjar jobba igen så visste jag inte hur det skulle kunna gå, om det skulle kunna gå. Jag insåg väl där också för någon vecka sedan att det inte skulle kunna gå att kombinera. Inte samtidigt som det skulle kunna finnas tid över att träffa Ludvig. Så jag gjorde min sista träningsvecka förra veckan... och efter den sista träningen avtackades jag med blommor, choklad och trisslotter(vinst 25kr!)! Snacka om att jag blev förvånad. Inte alls vad jag väntat mig så, men det var kul att få lite uppskattning. Så en vecka har nu gått utan att jag gjort ett enda träningspass. Jag har åkt direkt hem från jobbet och varit hemma vid 16.30-17 tiden och hunnit busa med Ludvig i flera veckor innan vi tagit kväller. Jag har dock inte avslutat säsongen helt och hållit. Jag kommer att spela färdigt u-lagets matcher (spelade igår, så nu är det 2 helger kvar!), innan skorna läggs på hyllan igen på obestämd framtid.

Igår fick vi besök av Emma. Hon kom på förmiddagen, hann busa lite, äta lunch med oss och sen fick hon hänga på till stan för att kolla min match.... hon som absolut inte gillar fotboll, men fick tacksamt ställa upp ändå. Tur hon fick sällskap av M, Ludvig, syster och Oscar! Kvällen spenderades sedan med god mat, bus, lek och soffhäng. Efter frukost och lite lek idag, så drog hon vidare på sin lilla roadtrip. Tack för denna gång, vi får boka in en helg för oss i storstan sen! Kanske i november eller så innan all julrush kommit igång?

Lilleman ligger nu ute och sover, jag ska ta och fixa ordning lite lunch åt oss. Idag står tacopaj på menyn. Ludvig har hunnit äta lite lunch redan, så pajen får fungera som mellis för honom. Sen om några timmar, tar jag junior med mig och åker till stan för att kolla lite fotboll. Jag gör i varje fall ett försök att kunna få se lite när brudarna lirar hemma förhoppningsvis 3 ytterligare poäng, men med en springglad liten junior kanske det inte blir allt för många minuters tittande... =)

Kommentarer
Postat av: Emma

Tack för senast! :)



Har kikat lite på IKEAS hemsida efter "skåpet" ni har ovan på tvbänken.. är det Bestå "hylla/vägghylla" för 295?



kram!

2010-09-13 @ 18:13:03
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/
Postat av: Emma

Ska kolla upp det där! Tyckte de va himla praktiskt att ha ett til skåp!

2010-09-14 @ 10:22:41
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0