The last day this year.

Årets sista dag idag, och  vad gör väl det? Inte känns väl det nå speciellt med det heller? Det enda positiva är väl att när vi vaknar img, alternativt när vi lägger oss igen ikväll, så är det januari och en dag närmare snöns försvinnande och vårens intåg.

Gårdagens jobb dag blev inte allt så kaotisk som vi trott. Måste säga att måndagen var betydligt mycket värre. Kanske var det så att många trodde vi stängde klockan 13..... så det var skönt för oss. Kom iväg i skaplig tid. Svängde förbi Ica för att handla. Och vilken tur vi avverkade bolaget dagen innan! För det var massa folk i butiken och securitas-vakten stod till och med i ingången och höll på folket tills några lämnat butiken.... irrade runt på Ica och letade allt vi skulle ha, inte det lättaste när man inte känner sig hemma i butiken.. sprang runt samma hyllor säkert 5 ggr innan vi hitta rätt... men sånt är livet ibland. Omväxling förnöjer. Bara hem och plocka upp allt, sen ut i ladan och leta tag på ett bord att ta in och värma tills idag, sen åkte vi till Floda och tände ett ljus på graven.... och så vidare till M´s mormor där det blev pizza och bingolotto... med en massa nitar bara. Rätt värdelös gala måste jag säga, måste de ens ha haft ett bingospel?

Så idag har jag bara hunnit med att vakna och äta frukost, och just ja, satt i motorvärmaren i bilen. Gick faktiskt upp redan halv 10 idag! Ska ta och plocka ihop lite här hemma och dammsuga... det är det mesta till städning jag tar mig för idag.. skulle tro det behöver dammsugas och så img iaf... för ikväll kommer pysen hit! Pysen med familj och så min mamma och pappa. Skulle tro broder ärä hungrig också, men nå längre än så tror jag inte han stannar, han har nog blötare planer på programmet skulle jag tro. Ska bjuda alla på mat, 3-rätters av en mösterkock som mig...eller av M skulle jag mer tro.... jag kommer kunna skala potatisen, fixa förrätten (hoppas jag), fixa sallad, duka och skära potatisen.. men resten vet jag inte ens om M släpper mig på.... MEN nu fick jag ju en brilijant idé! Att jag inte tänkt på det tidigare.... för vi får ju lite problem när allt ska tillagas i ugnen, 3 grejer och vi har en ugn.... men det får bli fix hela dagen lång.. sen står Anton för älgköttet, för det är vårt hem totalt väck inom.... så jag tror kvällen kommer bli trevlig. Hoppas bara pysen har rast och ro att sova i min säng också sen, så de inte behöver åka hem före tolvslaget...

Ska ta och dammsuga nu, sen göra en tur till Nås. Ska tömma mammas förvaringar på ännu mer grejer som är mina... så hon kommer bliii så glad. Allt som försvinner är ett plus för henne. Så jag ska göra allt för att jag inte behöver ta hem det dit igen, men det ger oss ju samtidigt ett måste att dra hem vitrinskåpet som bara står i en lada i Handbacken och samlar damm..... egentligen M´s morbrors skåp, men vi fick låna det på obestämd tid... så varför inte? Sen så min brilijanta idé, för att slippa skära alla potatis för hand med en kniv, ska vi ju låna mammas maskin som gör det åt oss! Varför har jag inte tänkt på det tidigare? Pucko.

Så eftersom jag har lite att stå i... så lär jag sluta för denna gång...

Ha en trevlig dag och kväll iaf. Njut av det sista som 2008 kan ge dig.
Termometern här visar endast -9 dessutom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0