Arbetsveckan fortsätter...

Det är lördag idag, men ändå lär man ju jobba. Ja, inte på jobbet som tur är, men det finns ju måsten som måste göras i hemmet + att projekt utbyggnad är i full gång.

Själv har jag dragit ur sängkläderna och hängt ut dem på vädring, sorterat tonvis med smutstvätt som skall tvättas under helgen, så maskinen kommer gå på högvarv... dock hoppas jag ju att solen kommer vara hos oss hela helgen som det sagts, så kanske man hinner få allt torrt på någon timme också... men allt detta leder ju sen också till en himla massa strykning är jag rädd...

....ska ta tag i städningen på insidan av huset jag. Är ju inte till så stor hjälp utvändigt just nu, så jag får ta tag i dammet, dammsugningen och torkningen. Men ska försöka sätta lite fart direkt, så kanske jag är klar om ett tag...

...M, svärmor och svärfar är ute och kör ut det sista (?) bärlagret på nya vägen, så senare idag tror jag att vägen är klar! Planeringen för dagen är också att vi skall flytta tv-antennerna och parabolen och allt vad det är som sitter på taket.. eller väggen.. .för dessvärre sitter våra just på den väggen som skall "rivas".... och eftersom varken M eller svärfar är någon älskare av höjder, så kommer papsen antagligen hit och ger dem ett handtag, få se hur det går. Kan eventuellt bli lite inställt också idag, då broder har åkt på någon läskig allergichock av något slag och måste ha skjuts till doktorn åt något håll... han var visserligen till vårdcentralen igår, men då sa de att det var en infektion och han fick pencillin, men det blev bara värre och värre... så frågan är om det inte måste vara en allergi... håller tummarna för att han ska få lite medgång snart.

Sen funderar jag på om jag skulle ta fram trädgårdsspaden och ta ett första liiiitet spadtag i marken... haha..

Nu lär jag sätta fart innan klockan blir ännu mer...

Kommentarer
Postat av: Carro

Hårt att behöva vara inomhus en sån här dag =( Jag måste plantera om Örjans blommor för dom är en katastrof :P Men sen är det bara och ut!! Hur varmt är det i Björbo då? Här måste vi ligga på minst 20, säkert ett par grader till...

2009-04-25 @ 11:37:13
Postat av: Carro

Neej, det är inte alls kul! Nödvändigt ont bara :P Men nu är nästan alla gjorda iaf! Hur går det för er med bygget då? Hänt en del i helgen kan jag tro?

2009-04-26 @ 20:51:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0