Två vårdnadshavare.

Pjuuu, nu sitter jag äntligen i soffan för kvällen och pustar ut. Har lite ont i ryggen faktiskt om jag ska vara ärlig.. kanske att +kilona börjar göra sig påminda på mer än ett sätt (omkretsen) nu... men samtidigt är det bara fem S J U nio veckor kvar nu! Och cirka 4½ arbetsvecka..men en del halvdagar och röda dagar dessutom. =)

Vi har tillbringat eftermiddagen på MVC. Först träffade vi en soc-tant, och skrev på X-antal papper vad det gäller faderskap och vårdnad. Så nu har Liten i praktiken två vårdnadshavare. Sen var det föräldragrupp igen... och efter det en vanlig koll hos barnmorskan. Liten växer och står i som den ska, om man nu ska se på de senaste gångernas hjärtljud, så är Liten en liten kille... men stämmer det? De flesta tror ju det är en tjej. Spännande att se vem som gömmer sig där inne och ger mig en knuff då och då. =) Något ännu mer positivt är att Liten har vänt sig redan och ligger med huvudet neråt!
Mina värden var helt ok de med, förutom blodvärdet (precis som jag trott) hade sjunkit en del... har ju kännt mig lite tröttare de senaste 1-2 veckorna, men har samtidigt varit förkyld, så jag har liksom inte kunnat säga av vilken anledning som tröttheten kommit ifrån.. dock har jag varit så förutseende så jag började äta järntillskott för 1½ vecka sen... och vilket som jag nu ska fortsätta med för att bygga upp inför det som komma skall... och så hade vi ändå planerat att äta blodpudding idag. =)

Tog en promenad vid hemkomst till Storänget och besökte tokstollarna. Full rulle som vanligt. 

Hockey på tv för resten av kvällen här som jag tror... dock är jag inte så intresserad av den, men M får kolla för min del hur mycket han vill, för det finns ändå inget bättre att se. Heja HV!

Guess what, äntligen har F-kassan registrerat mina papper jag skickat in, så nu tror jag att min SGI är klar uträknad... dock var det ju 3 månader sen jag skickade in intyget till dem om graviditeten och så står det "sen kontaktar vi dig"... än har jag inget hört, så snacka om lång väntetid. Välkommen till F.kassans värld, Emma!

Igår när vi kom hem från jobbet så tog det inte många minuter förrän M uttryckte sig "ikväll har jag ingen lust att bara sitta hemma"... så det slutade med att vi efter maten åkte till Nås en sväng. Fick lite fika och så tog vi en sväng runt Närsjö för att spana efter vargen, men den höll sig undan. =( 


Kommentarer
Postat av: Inger

Ja, jag undrar verkligen vem som bor där inne. Nu börjar det bli spännande och jag börjar vänta.



Kram mamma

2009-04-07 @ 20:45:08
URL: http://snartmormor.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0