Hej hallå!

Så har det gått några dagar sedan sist då. 4 arbetsdagar har genomförts, innan jag tog lite mini semester från jobbet. Så i fredags gick vi upp i vanlig klocka-ringer-upp-för-jobbet-tid, åt frukost och packade in oss i bilen för att bege oss till Västerås!

Vi Ludvig somnade strax efter Ludvika och sov sedan sista biten fram till Hälla... liksom jag.. Vi började med att besöka Ikea, inhandlade lite smått och gott, samt käkade lunch alla tre för 88 kr! Ludvig traskade på egna ben genom heeela Ikea och tog sig ett och annat stopp för att kika på grejerna. Barnens Ikea var toppen tyckte han, varpå han även passade på att möblera om med stolarna där...

Vi mellanlandade sedan på Toys´r us.. där Ludvig levde loppan! Den affären ville han inte lämna i första taget. Vi hittade en och annan julklapp till junior och Oscar.... men det största kapet var ändå en borrmaskin som Ludvig fick direkt. Från att vi sedan lämnade affären har den borrmaskinen gått varm.

Tog oss sedan till stan sen för att traksa i lite affärer medan junior sov sin middag i vagnen.... detta var dock Ludvig inte nå intresserad av, fastän att satt och myste i vagnen... turen på stan blev kort för vi tröttnade rätt snabbt... så jag bestämde mig för att ta mig en promenad med junior i vagnen mot Net on net, medan M med hjälp av gps:en fick leta sig dit med bilen... men icke ville han sova nu heller...

Vi tog oss sedan till Scandic när natten skulle tillbringas. Återhämtade oss lite där innan vi åkte hem till Emma & Patrik. Där blev det mys, bus, borrande, Tacos, prat, wii-spelande och en hel del annat... när klockan närmade sig 21.30 tackade vi för oss och begav oss mot hotellet igen. Vid 22.30 slocknade jag och junior helt utmattade. Junior med sin borrmaskin i handen.
Så i princip sov inte Ludvig middag på hela dagen.....!

Allt detta resulterade i att jag och M vaknade 8.40 igår, då vi bestämde oss för att ta morgon och väcka junior. Natten för min del var sådär... jag och Ludvig delade säng, men det var inte det som var problemet.... sängen var stenhård och kudden platt... helt fel för att jag skall trivas och kunna sova bra.... men men. Frukosten var i varje fall toppen. Det tyckte även Ludvig, trots att han blev vansinnig när inte borrmaskinen fick följa med till maten...

Efter att ha plockat ihop och packat in oss i bilen igen, återvände vi hem till Emma och Patrik. Fikade och busade någon timme, innan Ludvig visade att det var dags att sova. Så vi packade in oss alla i vår bil och tog oss en tur runt, blev hamnen-björnön-erikslund-hälla..... såg på fina hus och drömde oss iväg... gjorde sedan ett kort stopp i deras lägenhet igen innan vi tackade för oss och begav oss hemåt igen. Ludvig sov heeeela vägen hem, varpå vi fick vara vakna till 22.30 igår... men då somnade vi alla 3 som två stockar... någon med kläderna på och med alla lampor i huset tända...

Så vi tackar Emma&Patrik för massa roliga och trevliga timmar och hoppas att vi ses snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0