Plötsligt händer det

Så har det passerat några dagar igen. Det är fullt ös på jobbet och knappt en lugn stund, så det säger bara svisch och så är arbetsdagen förbi. Har hundra grejer på gång samtidigt och vill gärna hålla på med allt på en gång...

Kvällarna spenderas sedan tillsammans med junior och M. Vi busar och leker och har oss. Igår gjorde jag och junior en sväng till Nås för att hälsa på min mormor och morfar en snabbis. Slutade med att vi även var till elljusspåret och hejade fram Oscar när han sprang terränglöpning.. mamma gjorde ett tappert försök att även få junior att springa runt, men som jag befarade så vägrade han ens ta på sig nummerlappen... mellanlandade också sedan hos mamma och pappa en stund för att få i oss lite mat i magen. Så kan det gå.

Idag kom ögonblicket jag länge väntat på. Plötsligt händer det liksom. Dock menar jag inte en trissvinst i detta fall, utan när man står där och ska betala och ens kort inte fungerar. Köp medges ej. Kommunens apotek firar 35 år med att ha kvällsöppet till klockan 20 tors-fre samt 20% på allt utom mediciner.. så jag passade på att svänga förbi när jag passerade på vägen hem från jobbet... hittade massvis med grejer och bunkrade upp med ett lager Ludvig-tandborstar och tvål... men så när jag skulle betala så funkade inte kortet. Slutade med att jag fick gå ut och ta ut cash i automaten utanför, där kortet fungerade utan problem och jag kunde gå tillbaks och betala... Att jobba på banken själv och ens kort inte fungerar, det känns ju sådär måste jag säga.. haha... lyckligtvis så sa damen i kassan att denna kortterminal brukade krångla ibland.. och eftersom mitt kort är relativt nytt, så tror jag fortfarande att det var en tillfällighet, men som sagt.. plötsligt händer det.

I morgon är det fredag och efter lite jobbtimmar så tar vi helg!

Kommentarer
Postat av: Inger

Ja det är pinsamt, man tror att alla tror att man inte har några kronor på kortet. Mitt funkade inte heller på apoteket så jag fick kuta runt byn för att hämta ut pengar.



Kram mamma

2010-09-16 @ 22:45:45
URL: http://snartmormor.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0