Minisemester och comeback

Idag är Molly 6 veckor. Helt sjukt vad tiden går fort. Min "vilotid" för såret/magen är därmed också förbi, vilket betydde att jag sent igår kväll begav mig ut på årets första löptur! Det var kanske inte världens längsta runda, men det var i varje fall en start och nu är jag på g igen.. Magen kändes bra, benen kändes bra.. till en början, sen stelnade det på i ljumskarna lite... men men.. bara att fortsätta ge sig ut.

I måndags packade vi in oss i bilen och begav oss ut på en liten minisemester. Med oss hade vi Ludvigs farmor & farfar samt kusinerna på den sidan. Måndagens anhalt var Örebro. Första stoppet blev Lek- och buslandet, där de sprang sprang runt och härjade i 3 timmar. Ludvig var helt lyrisk när han såg vart han kommit. Våran lilla klätterapa älskar verkligen detta. Molly sov sig genom större delen av dessa timmar, medan jag läste tidning. En tur in på netonnet, mat på McD och så incheckning på Scandic. Eftermiddagen spenderades med shopping i Marieberg. Då snackar vi shopping. För en gångs skull tyckte jag det var kul att prova kläder och att handla. Min ganska så fjuttiga och slitna garderob fick sig en uppryckning.

Efter en bra natts sömn på båda barnen, lite hårda sängar för mig och M, och frukost, så begav vi oss vidare till tisdagens anhalt Eskilstuna. På schemat stod ParkenZoo. Vädret visade sig från sin bästa sida när vi kom fram, så vi valde att inte ta med några regnkläder in. Det var så fruktansvärt varmt att vi höll på att krivera fullständigt. Såg på alla djuren och Ludvig fick klappa och pussa på massa bäää.... Innan det var dags för karusellåkningen fick vi lov ha i oss lite lunch. I och med att Molly också skulle äta, placerade vi oss inomhus.... och vips så springer allt folk utifrån in med sina brickor... regnet var här.... kul. Not. I 3 timmar regnade det sedan i princip konstand, hällregn verkligen... så grabbarna fick åka typ 3 gånger radiobilar för att ha åkt upp åkbandet, sen gav vi upp och sprang till bilen. Tur Ludvig är så pass liten så han inte vet vad han gick mista om. Planen var ju även att han skulle få åka lite. I stället för karuseller, så blev det lite mer shopping istället. =)
Stadium hade superrea. Upp till 50% rabatt på reapriset... det resulterade i att jag och M tillsammans shoppade där för 1200 kr, ordinarepris på det vi köpte hade varit 4243kr.... skaplig rabatt va? Färden gick sedan vidare till Västerås.

Planerna för igår var mest att ta dagen som den kom. Vi sov tills vi vaknade, åt frukost och sen checkade vi ut. Åkte ut till hamnen och kollade på båtarna och åt glass. Vidare till Hälla för att kolla i lite mer affärer, sen vidare ut till Erikslund och Ikea.... fy satan vad stort det kommer bli där... men ack så bra. Ludvig somnade i bilen mellan Hälla och Erikslund, så jag, Molly och L satt i cafeterian och sov/fikade medan de andra sprang genom Ikea... skönt. Hemma igen på seneftermiddagen/kvällen.

Nu väntar snart 6 veckorsläkarbesök för Molly, sen tror jag vi packar in oss och åker till Dammsjön. Hoppas på sol och fint väder så L kan få bade lite... men först, dags att väcka grabbarna!





Ps. Förlåt att jag är värdelös på att ge er lite bilder... men jag har blivit kass på att ta kort....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0