Den andra födelsedagen.

Födelsedagsbarnet bestämde sig för att slå upp sina små blå redan vid 6-tiden, då det bara var opp dom gällde. Så man kan säga att vi var vakna och uppe i nästan 2 timmar innan vi åkte till dagis... Blev en långförmiddag kan man säga. Medan junior var på dagis och kalasade och lekte med sina kompisar, så tog jag det lite relax med städning, inhandling och lite jobb. Japp, jag började min semester och långledighet med att jobba. Vi måste årligen genomföra och klara ett kunskapstest bestående av lite olika delar, för att få "behålla" vår rådgivarbehörighet... detta skall visserligen vara klart senast i mitten av november, men eftersom jag är hemma längre än så, så lär jag helt enkelt göra det på hemmaplan... och tänkte att det var lika bra att avverka det direkt innan jag får ännu mer att göra och ännu mindre tid att få in det i schemat...  Så nu slipper jag tänka mer på det.

Efter lunch och middagssömn så hämtade jag hem födelsedagsbarnet. Vi tog en promenad till bä, åt glass på trappan och lekte i sandlådan. Sen stod det inte på förrän M kom hem och vi kunde öppna massa paket! Nu har L verkligen förstått hur man öppnar paket... var så kul att se honom bli så glad över allt han fick.

Fix och trix med matlagning och bus blev det sen för att få det mesta klart innan kvällens lilla gästsamling entrade vår gård. Farmor, farfar, mormor, morfar och morbror Jajja var hitbjudna på mat och lek med födelsedagskillen. Så det blev ännu fler paket och han blev ännu mer överlycklig...

Så kvällen har spenderats med nära och kära och det har varit tok och lek och fullt ös. Tänkte för en gångs skull vara så duktig och ge er lite bilder från dagen, men jag kan f-n inte hitta kamerasladdan, vilket gör att jag tyvärr lär blåsa er på det idag med... får höra med M när han kommer tillbaks från sin promenad om han vet vart den är, så ska jag försöka visa er lite i morgon...

Paketen idag har innehållit, bilar och traktorer i olika former, kläder, pengar, grävskopa till sandlådan, en trehjuling, "plåtlåda", fler "lilla röda traktorn"filmer, tankstation, lektunnel, djur.... och säker något mer som jag glömt.

Medan vi andra satt inne och åt upp maten, så gick L ut själv... och började gräva medgrävskopan! Det hade han stenkoll på hur man gjorde, och med sådan inlevelse! Sen var det dags att prova cykel... och bara han fick lite start hjälp och fart, så kunde han även trampa iväg lite själv....... helt sjukt. Kvällen avslutades sedan med att han gjorde RIKTIGA kullerbyttor i sängen... 2 år gammal liksom... inget förvånar oss längre vad det gäller den killen!

När gästerna åkt hem, tog det inte alltför lång tid innan han somnade av i soffan....vår lilla 2 åring.

Imorgon väntar ännu mer kalasande. Då kommer dagens gäster + kusiner med föräldrar på fika, samt kanske en gammelmormor. Så då blir det fullt hus även då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0