Dag Två.

Än funkar det bra. För min del. Än är det för tidigt att säga hur denna ta-bort-all-mjölk påverkat lillaM. Vi startade i varje fall vår morgon kvartöverFYRA i morse. Det ni. Var en pigg och pratig liten tjej som inte hade det minsta lust att sova efter att ha fått sig lite mat... vid 6, gjorde jag ändå ett försök och la ner henne i sängen och kröp ner igen jag med...men icke... en kvart senare var det bara att hämta upp henne igen.... snark. Hoppades sedan att hon skulle kunna behaga hålla sig vaken till efter 9 när vi lämnat L på dagis, men icke. 7.20 föll hon i koma i famnen... 5 minuter innan storebror vaknade till liv..... Så klart vaknade hon sedan när vi fick lov bege oss till dagis och det var dags att flytta henne från vagn till bilstol...

En vaken och glad tjej större delen av dagen här... tills för typ 10 minuter sen och det strax är dags för dagishämtning... så vad gör man? Man ringer 112 och frågar om hon möjligtvis har tid att antingen hämta L... Det är egentligen bara torsdagar som det passar sig att någon har slutat när Ludvig ska ha hämtning.. så tur i oturen var det just torsdag idag! Å jag vet nog en som blir glad när någon annan än mamma kommer...

Ikväll väntar föräldramöte på dagis. Det står "pyssel" på kvällens schema till viss del, vilket gör att det verkar bli mammornas möte ikväll.. M hoppas nog innerligt att M är en pigg, glad och nöjd tjej ikväll, så han kan vara hemma med bustrollen och slippa åka till dagis och klippa och klistra ihop vårt familjetåg. =) Jag däremot, jag älskar ju att pyssla, så jag är på. =)

I morgon tar storM ut lite komptid och är hemma med oss hela dagen. Det kommer L gilla! Igår när han vaknade så låg M fortfarande kvar i sängen. Det första L säger är "Pappa hemma nu" och skiner upp som en sol. Det är pappas pojk det där.

Kommentarer
Postat av: Inger

Tänk att två sjusovare kan få en så morgonpigg dotter!



kram till er från mamma/mormor

2011-10-06 @ 19:50:09
URL: http://snartmormor.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0