Bilproblem och massa krångel bara.

M´s bil har stått på verkstaden sen förr förra fredagen,
dvs snart 1½ vecka, efter att den typ bara lagt av.
De börjar så smått få fram vad det är som är fel också,
så vill det sig riktigt illa, så kand et bli dyrt.....
får hoppas att försäkringen täcker lite.
Hittills har det lyckats så bra att han kunnat åka med sin pappa
till och från jobbet. Det har bidragit till tidiga morgnar, men det har iaf funkat.
Men nu dyker problemen upp.
Svärfar åker till Österrike tors-mån på jobbresa, så det finns ingen möjlighet att åka med
honom. Dessutom har M klipptid img kl 17 i Mfjd, vilket leder till ännu mer problem,
funkar inte att åka med papsen, för då hinner han inte dit. Mycket pusslande och knåpande det här.
På torsdag ska jag sen jobba i Mockfjärd och börjar inte förrän 8.45, M har möte i Falun vid 9...
Hinner jag också, så kanske jag även ska på träning... det beror på lite vad vädret säger.
Jag och svärmor jobbar typ 300m i från varandra, så det kan tyckas att vi borde kunna åka med
varann, men det är ju sällan som vi har samma tider...

Img har vi iaf löst det som så att M skjutsar mig till jobbet, tar min bil till jobbet, så att han sen kan ta sig till frisören i tid. Svärmor har kurs i Mockfjärd till 16, men gör en svängom och hämtar upp mig i Gagnef bara hon slutat... snällt. Sen får jag och M åka till Nås och låna Corre nr 2 av mamsen och papsen, så vi överlever torsdagen allthopa också... sen på fredag så kan nog jag och M samåka till och från våra jobb.
Vilka problem bilar kan ställa till med alltså. Tacka vet jag Corre, han är min bästis. Han fungerar i alla lägen. =)


Haft grusträning ikväll också. Jag gillar inte grus. Har aldrig gillat grus. Kommer aldrig gilla det heller.
Relativt kallt var det också... burr. Men det är bara att gilla läget.

Glömde berätta igår tror jag, shoppingen innebar även en vägguttags-laddare till i-poden. Mycket bra!

Attans! Nyheten nådde mig precis.... var meningen att Järngängets super-star, Lissel skulle göra allsvensk-debut img.... men en hjärnskakning sätter tydligen stopp för spel. Satans perkule. Men jag kunde inte sagt det bättre själv: Det är bara att bryta ihop och komma igen. Siktar på att vara tillbaka på söndag, i matchen mot Umeå. Planen är att få Marta att tugga lite gräs. You go girl!


Hmm... det går tydligen rykten på byn också... 2 olika... intressant liksom.
Vi ska tydligen flytta lite varstans vi. Och vi som tänker bygga ut vårt befintliga place,
innebär inte det då att ryktena inte stämmer?

Kommentarer
Postat av: Carro

Typiskt Björbo vad gäller rykten. Folk kan verkligen få för sig vad som helst.

2008-04-09 @ 07:16:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0