NollÅttå.

Yes, yes, yes! I love this friday! Jag är så glad just nu.

Kom iväg tidigare från jobbet idag med, så jag hann vara hemma i 1 timme innan det bar av mot Ludvika för samling och match.... en match som var millimeter nära, nja kanske inte riktigt, men nästan att ställas in pga allt regn som kommit de senaste dagarna. Jag hade så gott som räknat med att den skulle bli inställd när jag fick meddelande om att den blir av... Mötte bottenkollegorna Örebro Söder.... jag tror vi gjorde vår bästa match för säsongen, spelmässigt, skapade chans på chans, det fanns väl bara ett lag på banan... och så händer det. En frispark. En lyckoträff. En höjdboll. 0-1. Enda lilla målchansen de hade på hela matchen i stort sett. Så typiskt oss att åka på det... men man ska aldrig ge upp. Det är vårt motto. Matchen varar i 90 minuter minst. Skapade chans på chans och tillslut satt de. 3 ribbskott och någon stolpe senare, så slutade matchen 2-1! Nog för att det inte hade varit orättvist med kanske 7-1... men vi fick iaf 3 poäng! Så himla sköööönt! Nu klev vi över strecket igen.. dock med en match mer spelad... personligen hade jag en bra dag på jobbet skulle man kunna säga. Trivdes bra som forward, fick mycket boll, slog bra pass, skapade oro, hade lite lekstuga, kunde till och med slå bollen på en sida och springa på andra, typ 10 ggr! I div, II liksom! Dock brände jag några lägen, med vad tusan gör det när vi vinner!? Av någon konstig anledning, (tycker jag även själv....) så blev jag inte matchens lirare i vårt lag... det gick till en back.. och vi som knappt försvarat oss..... men det tyckte även mina tränare var helt fel (vet inte vem som utsåg faktiskt... vill de inte ta samma spelare flera ggr?), så av dem blev jag utsedd till det iaf.. och fick hålla ett tacktal i omklädningsrummet. De har det som tradition, tränarna utser matchens lirare, främst på bortamatcherna när inte sker någon utdelning, och den spelaren som de väljer, får lov hålla ett tack-tal medan alla står på bänkarna. Rätt kul faktiskt.

Blev en burgare efteråt med M, mamma och pappa. Satt som några 14-isar och hängde där i typ 1 timme. Papsen ska hämta brorsan i Lindesnäs 03 i natt, så de hade väl inte särskilt brottom hem... följde med oss hem sen en sväng, så jag hann slå dem på en Chicago. =)

Tagit en liten promenix nyss, men nu väntar kudden.

Får ha klockan ringning strax före 11, så jag kan kolla på dam-fotbollen på tv:n.


En jävla massa nollåttor idag.

Kommentarer
Postat av: Icka!

Gå och lägg dig ;) och grattis till pointsen!

2008-08-09 @ 08:06:52
Postat av: Inger

Grattis till en jättematch, Emmson. Vi var så stolta under matchen.



Kram Mamma

2008-08-09 @ 10:06:47
URL: http://iminlillastuga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0