Återfunnen.

Min plånka är återfunnen.
Den blev som jag befarade kvar hos
mams och paps i en väska...
men hade sån tur så de skulle till Blge och
fixa nya pass, så de skulle svänga förbi på hemvägen!

Att fixa pass när man bor på landet, det är ett helt mysterium.
Först måste man åka till Blge, dvs över 10 min tur och retur
för att först ansöka om nytt eller vad man ska säga.
Sen några veckor senare, då lär åka de där 10 milen igen,
för att hämta ut det på polisstationen. Och hur lätt är det,
jag menar, inte har man väl lust att ta ledigt 2 dagar för att
göra ett pass heller? Oftast jobbar man ju samma tider som
polisstationen håller öppet. Varför lär man till polisen i
Blge och hämta ut det? Varför inte kunna åka till Vansbro
eller Djurås, det finns ju stationer där med ju. Nej, krångla och
ställ till det så mycket som möjligt för folk.
Tur mitt är giltigt i  7-8 år till...

Nu blir det en tv-kväll innan läggdags.
Lilla Sportspegeln, Jeopardy, Anna Pihl, American Idol....

Fryser gör jag också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0