Fy skrutt.

Man skulle ju nära på kunna åka och jobba img, varför ha semester när man ändå inte kan göra något. De dagar under de senaste 2 veckorna som jag har kunnat haft shorts/kjol för att inte frysa ihjäl, de är lätträknade. Jag är säker på att de får plats på en hand, med råge! Helt sjukt ju.

Helvetet brakade lös här på eftermiddagen precis när vi käkade lunch. Gud öppnade sin famn och verkligen öste regnet över oss, Tor tog fram sin hammare och ville aldrig ge sig banka. Blixtrarna haglade utanför vänstret, det var mörkt. Riktigt otäckte måste jag säga. Det fanns liksom ingen hejd, ville aldrig ge sig. Jag undrar hur mycket vatten det kommit idag verkligen. Har suttit inne i stort sett hela dagen. Vad har vi gjort för ont????

Mitt i ovädret bestämde vi oss iaf för att följa med svärmor och svärfar till Dammsjön för att städa. Så vi har dammsugit, torkat golven och dammat. Välbehövligt. Nog för att jag inte alltid ser dammråttor, men där var de helt oundvikliga när vi sov där för ett tag sedan... det är dock inte alltid som dammråttorna bekymrar hela släktet.... Hade fått proppat på oss regnbyxor och regnjackor för att kunna gå de 400m eller vad det kan vara från vägen utan att bli helt blöta.... eftersom inte jag har ett par stövlar, så fick jag ta de bästa regnskorna jag kunde hitta, foppatofflorna. Var ju bara att byta strumpor när jag kom fram, och sen när jag kom hem. Haha.

Dock lär jag inskaffa ett par riktiga stövlar till på lördag när Diggiloo väntar. För vi har ju erfarenhet från förra året om man säger så....... eftersom det regnat konstant de senaste veckorna, så känns det ju rätt kört, att det skulle vara uppehåll på just lördag, så jag räknar med regn. Alla ggr. Men det är bara att ha ombyte med sig så klarar man sig hem sen. Förra året var jag blöt ända in i trosorna, trots regnkläder. Då var det det värsta regnet ni kan tänka er, ggr 100, konstant hela företställningen och kanske 1 timme innan.... men satt kvar hela föreställningen, det gjorde vi. =)

Tack och godnatt..... även fast det är långt kvar tills läggdags.

Img är det soptimmen som gäller, och sen träning igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0