Veckan i Italien.

Så har man hittat hem igen då.
Landade i Nyköping runt 23, sen fick vi vänta
evigheter på väskorna. Tillbaks i Ludvika runt 02.30,
sen skulle vi runt med lite folk innan vi kom dit jag hade min
bil. Så jag var hemma vid 04. Halv 9 ringde klockan och då så
var det bara att dra sig till jobbet. Trött som tusan, men sånt är livet.
Vid halv 4 fick jag sen gå hem för mina kollegor. Bara att börja tvätta.

Veckan har varit bra. Vädret har varit varierande, med både sol, vind, regn och kyla,
men ändå mycket varmare än jag trodde innan vi åkte. Det har varit vårväder iaf,
sen är ju luften där mycket varmare än hemma.

Lördag: Samling och avresa från Ludvika vid 11.45. Fördrev några timma på Skavsta innan vi lyfte.
Träffade på Mora-Anna också, som numer bodde på Gotland och spela för P18, så de skulle också
till Florens på träningsläger. Anlände till hotellet i Montecatini runt 22 tror jag. Fick lite ost och skinka att stoppa i magen.

Söndag: Avverkade vi 2 st träningspass. Planen som vi egentligen skulle vara på 600 m från hotellet,
var upptagen av cupspel sön-mån, så vi skulle få vara på en annan plan, ca 10-15 min bort med buss...
vilket skulle visa sig vara snarare 30 minuter bort... Genomförde båda passen, men med viss möda. Hade halsont och hosta redan innan vi åkte.. och inte kändes det bättre heller. Det kändes helt klart tungt i kroppen.

Måndag: Bestod av ytterligare 2 pass. Dessvärre vaknade jag efter en hel natts hostande, med feber, ännu mer halsont, hosta och förkylning. Bingo liksom. Blev att försöka få i sig lite te på frukosten, sen blev det att krypa ner i sängen igen. Till eftermiddagspasset åkte jag iaf med, för att få lite frisk luft. Var tänkt ett tag att Jenka skulle byta rum, så hon slapp höra på mitt harklande och så, men det blev aldrig riktigt av... hon hann somna innan mig, så hon hörde aldrig mitt hostande...  så hon måste ha sovit djupt. Under kvällen hade vi lite av en upptakt. Gick genom hur vi tänkt spela, lite regler vad det är som gäller och lite sånt. Sen skulle vi även få vara med att påverka valet av lagkapten och spelarråd i år, vilket kanske inte gjorde alla helt nöjda... men resultatet blev nog ändå som desto fler ville. De fick en chans, och de tog den. Sen tror jag att tränarna hade lite med i valet att göra också så. Så jag är numer Kapten Emma.

Tisdag: Kände mig lite piggare när jag vaknade men långt ifrån frisk. Planen vi skulle få vara på fr o m idag, var förstörd av cup-spelet, så där kunde vi inte vara.. vilket gjorde att resten av veckan fick tillbringas på konstgräs... men det gjorde nog inte så mycket. Jag var ombytt på förmiddagens träning, var med och kände lite på uppvärmningen, men sen klev jag av... kunde inte riktigt ge kroppen en chock. Idag sken solen och var jätte varmt och skönt. Eftermiddagen spenderades på stan med glass och lite shopping.. bara det att Italien har ju siesta.... Sen var det kvällsmatch vid 20.30 mot ett Italienskt lag. Jag hade matchtröjan på och var ombytt, men det var mest som en sista utvägspost, ifall något skulle hända och vi blev kort om folk. De tyckte inte det var någon idé, ifall jag skulle bli sämre. Matchen slutade med vinst 6-0 också, så det gjorde inte så mycket. Hostade mig genom ännu en natt.

Onsdag: Fortfarande lite små krasslig. Men var med på dagens enda träning. Tog det lite försiktigt och så,
men jag var iaf med. Emellan åt fick man ju lov hosta och snyta sig, men men. Kändes ändå som att det lossnade lite i bröstet när jag sprang. På eftermiddagen tog vi alla tåget in till Florens, vilket tog 1 timme. Spenderade några timmar där med shopping och lite kikande. När vi sedan återvänt från Florens till vår lilla stad, gick vi ut och åt varsin pizza. Det var underbart gott. I övrigt har veckans matsedel bestått av pasta med tomatsås, pasta med tomatsås, pasta med tomatsås, kött och grönsaker, kött och grönsaker och ännu mer pasta med tomatsås. Jag hatar verkligen tomatsås! Hosta hela natten lång.

Torsdag: Fick lite sovmorgon. Träningspasset bestod av uppvärmning, sen spel yngre-äldre. Vi äldre segrade till slut, välförtjänt. =) Var med på hela matchen, ansträngande men ändå skönt. Sen var det packning och fördrivning av tid. Planet lyfte från Pisa vid 20.30 ungefär.

Så träningslägret har varit lite upp och ner för mig, men har haft så skoj.
Det bästa av allt är att jag knappt gjort slut på några pengar alls. Kanske 30 euro på en vecka..
inte illa väl? Halsontet gick över under veckan, men jag snorar fortfarande och hostar, nätterna är en
plåga. För att inte tala om flygningen hem igår innan landning. Hade konstant lock i ena örat i kanske en kvart,
gjorde så fruktansvärt ont, gick verkligen inte att få bort... så jag förstår verkligen varför barn skriker och gråter ibland på flyg.. usch.

Så vi får se hur länge jag håller mig vaken ikväll, hinner jag se vem som vinner Let´s dance?

Jag vet då som så att jag ska sova länge img!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0