Årets höjdpunkt!

Japp, jag är bänkad och klar för årets höjdpunkt, fotbollsgalan! 2 timmar med massa fotboll, Adam Alsing, musik och säkert lika mycket reklampauser. Har inte så jätte stor koll på vilka som är nominerade, och heller inga direkta hopp om vem som ska vinna vad. Att Zlatan tar guldbollen, det är väl ingen idé att ens spekulera i någon annan. Ingen annan har väl gjort något extra detta år, och om inte detta, vem tusan skall kunna slå Zlatan annars? Mer fundersam och osäker är jag på Diamantbollen. Vem har varit bäst på damsidan? Hmm. Inte en aning. Det känns som att Caroline Seger kan ligga bra till, men vad har hon gjort som gör att hon skulle få den? Bara för att man är vice lagkapten i landslaget, så  kan man väl inte få den bara sådär.. och matcherna i Linköping som jag sett på tv, så har man knappt märkt av hon funnits på plan.... Spännande.

Så har tanten gjort klar våran ritning till utbyggnaden. Härligt. Trodde vi. Jag min lilla okunniga sate satt och kolla lite hastigt, och vad inser jag.... hon har ju byggt in köket totalt, det finns ingen dörr till köket! Och när M kollar mer, så ser han lite små fel här och där han med..... halllå lillla tant, kan du lyssna på oss någon gång och inte bara på dig själv? M har till och med gjort en liten ritning själv, där han har exakta mått och sånt, den har tanten snott, och ändå har hon fel mått. Blir så less. Dessutom var hon rätt kaxig i ett mail igår, som hon sedan bad om ursäkt för efter att ha läst det igen. Skål och grattis. Det gick typ ut på att hon var den kunniga här och att det inte alls var så lätt med de där dataprogrammen som man skulle kunna tro...... men om hon nu är så jävla bäst, varför ska det då vara så svårt att göra det rätt, och speciellt så svårt att göra det som vi önskar och ber om? Tanten tar dessutom åt sig allt som att alla idéer M kommit med, det har hon gjort till sina ideér.... På ritningen som kom igår, så hade hon på altanen, bara "ben" på yttersidorna av den, liksom inget stöd i mitten och så, vilket M påtalade att det måste det vara. Svaret han fick idag var: j"a, jag låg och tänkte på det i natt jag med när jag skulle sova".... Säkert att hon gjorde. Hon kan lixsom inte ta att någon annan kommer med de rätta/braiga ideérna. Nu önskar vi bara att tanten kunde ta och göra ALLT rätt, så vi kan betala henne för arbetet och bli av med henne. Men om hon liksom hade lyssnat på oss från början och våra önskemål, så hade det inte behövt ta sådan tid.

Nu börjar galan, så nu lär jag krypa ner under filten!



Förresten, direkt efter galan så är det läggdags här. Inatt har jag knappt sovit. La mig vid 22, somande inte före 00, sen har jag bara leget och vritt och vänt mig heeeela natten. Dödens img när klockan tillslut ringde...


Kommentarer
Postat av: Icka

Men, behöver ni verkligen en dörr till köket?? Kan ni inte krypa genom fönstret??

2008-11-17 @ 20:50:00
Postat av: Anonym

Tredje raden är helt ok.



Kram mamma


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0