Det gick vägen!

Dagen har bestått av fotboll, fotboll och ännu mera fotboll. Men jag klagar inte. Först var det den super viktiga matchen mot jumbolaget. Första halvlek har vi redan lagt bakom oss, för där fanns inget att skryta om.... men vi vaknade till liv i halvlek och kunde tillslut vinna med 3-1. Så än hänger vi med! Kvitterade först till 1-1, men där tyckte visst linjedomaren att jag var offside... hur man nu kan vara det, när bollen spelade snett bakåt.. så näää, det blev bortdömt och vi fick kämpa vidare. men till slut så. Fick tillslut göra det där målet också. Kom lite förvånande helt fri mot en lång-hög boll, och jag trodde målisen skulle rusa mot mig, men icke. Ohotad kunde jag lugnt lobba in bollen i måååååål. =) Men någon vidare höjdar match var det inte. Dessutom ösregn och skit kallt. Det värsta underlaget jag vet.

Efter matchen besökte jag och M vår nya favorit thai-restaurang i Ludvika. Helt suuuuper verkligen. Väl hemma åkte vi direkt till M´s mormor och hämtade min tavla, som hon lämnat in för inramning. Blev sååå bra! Ska bara hitta en plats på väggen nu också... Vidare upp till M´s föräldrar med lite oriflame-grejer från syster, blev kvar och såg första halvlek i Albanien-Sverige också. 2a sågs hemma. Så tråkig och så värdelös match. Vore ju kul om de kunde skapa någon farliga chans iaf. Och dessutom är Roland Andersson nöjd med 1 poäng! Helt sjukt ju!

Hade dessutom spelat in Umeå-Djurgården. Så den har jag också avverkat. Måste säga att det var en betydligt bättre match än herrarnas och chanser fanns ju. Slutade tillslut, rättvist 3-3 efter att Umeås målvakt krigat in kvitteringen i sista minuten! As cooolt.

Hela kvällen har M suttit och knåpat med datorerna och den nya routern han inhandlade innan matchen. Så snart så ska vi kunna använda varsin dator! Det är ju lyx! Jag har ännu inte använt eller slagit på vår nya dator som vi köpte i mitten på juli...... finns inget office-paket på den, och internet har inte fungerat pga av den gamla routern, så vi har fått använda den gamla. Det är heller inga större fel på denna gamla, men den börjar ju bli några år...

Eftersom jag lade mig så tidigt igår, så ska jag vara uppe tills jag stupar ikväll. Ska ändå ta sovmorgon img. Man kanske skulle ta och ta en promenix. Eller regnar det fortfarande?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0