Allt och ingenting.

Som ni ser, så är jag tillbaka! Jag hoppas ni har saknat mig. =) Jag mår för tillfället rätt så bra faktiskt, jag har åtminstone tagit in allt som hänt i hjärnan tror jag och har landat igen. Jag hoppas på lite positiva besked nu under veckan, men får samtidigt vara beredd på att ett bakslag kan komma... men som sagt, jag tar en dag i taget.

Igår var vi dessutom mitt i allt, till Falun med Ludvig för kontroll om fosterkärlet stängt sig som det skulle. De befarade ju ett blåsljud på BB, men visade sig vid ett ultraljud vara ett fosterkärl som inte hunnit stänga sig... lyckligtvis så hade det nu stängt sig och vi kan pusta ut. Inget ingrepp behöver göras med det. Pjuuu. Däremot så tyckte läkaren att han hade lite platt bakhuvud... och när vi kollar, så ser man det rätt tydligt. Vet du dock inte om det, så tänker du inte på det. När vi tänker efter lite, så vill Ludvig gärna ligga med huvudet åt ett och samma håll..... så nu har vi fått börja försöka lägga honom på sidan istället när han ligger, eller bulsa under massa filtar och täcken typ som gör att han tvingas ha huvudet åt andra hållet... stackars liten, jag lider med min pys faktiskt, men samtidigt är det ju för hans bästa. Jag hittade dessutom en bra sida på nätet tidigare idag när jag sökte lite om detta och beställde där (bland annat) en kudde som skall göra det bekvämligare för honom att ligga på sida och som håller honom på plats, den ska göra det svårt för honom att vrida sig till sidan han skall undvika att ligga på.. hänger ni med? Jag hoppas att grejerna kommer denna vecka. Jag kan ge er en bild sen så kanske ni förstår mera.

Idag var första dagen efter semestern. Dvs M skulle tillbaka till jobbet och jag och Ludvig skulle vara ensamma... den dagen spenderades hos mamma och pappa... hela eftermiddagen/kvällen iaf... =) Hade hantverkarbesök hela morgonen och middagen. Först var rörmokaren här och kollade ut vart och hur mycket element vi kommer ska behöva i nya delen + lite hur vi ska flytta i befintliga.. så om 2 veckor ungefär kommer han tillbaks... sen dök den efterlängtade och efterlyste elektrikern upp och fixade klart med elen, jipppppppiiiii! Så det händer massvis med grejer i bygget fortfarande. Vi har rensat ur och tagit ut hyllan ur vardagsrummet, så nu ska vi bara vända och flytta på soffan till andra hörnet, så kan grabbarna ta tag i fönsterbytet även där + att göra väggen tät där man tagit bort ett fönster.. sen kanske vi kan tapetsera om även där! Så det som jag länge trott varit omöjligt, dvs att kunna bo kvar här hemma medan allt sker, kanske trots allt skulle kunna fungera! Visst kommer det att bli rörigt och vi får leva i lite damm och flytta madrasserna från yta till yta men det fungerar antagligen.

Måste berätta vad som hände igår kväll. Jag har kanske inte fobi, men jag hatar verkligen alla flygfän som är innanför mina väggar.. allt måste dödas eller ut... igår var det en stor harkrank inne, vilket jag omedbart gav M i uppgift att få ut. Jag är mer en dödare, men han vill hellre fånga i en burk och häva ut igen... han fixade det och samtidigt som han frisläppte kranken, så stängde han ytterdörren och låste. När vi sedan sitter i soffan och ser på tv:n så prasslar det liksom till i hallen. Vi hoppar till båda två och tittar på varandra. Bådas ansiktsuttryck skulle nog kunna avläsas vad tusan var det? M säger att han inte tänker (läs vågar!) gå och titta utan det får jag göra. Det prasslar till igen. Hmm... funderar på om det kan vara en av grannens alla katter.. men borde inte den visa sig längre in i huset då? Funderade ett tag, för jag visste att jag hade en kartong med scraapbooking ståendes i hallen, kanske var den som ramla? När jag går för att titta i hallen, så står den kartongen upp, så den var det inte. Frågade M om han ställt Ludvigs badbalja på golvet eller lutat den mot något. Han hade ställt den på golvet, precis som den nu stod... så jag kunde inte förstå vad som lät.... förrän jag tar stegen mot toadörren.. då prasslar det till i mygg-draperiet som hänger i dörren och jag ser en fågel inne! Blir som alltid livrädd och får hjärtat i halsgropen, låser in mig på toan och skriker till M att vi har en fågel inne. Turligt nog, så är jag sambo med en fågelälskare, så han får efter lite jobb ut fågeln igen... pjuuuu! Men frågan vi ställer oss är ändå, hur länge har den varit inne? Och vart var den när M kasta ut kranken? Scary!

Ska nu ta och göra mig redo att krypa ner och sova. Just ja, glömde ju berätta. Ludvig sov för första gången på väldigt länge i sin säng hela natten i natt! Så nu ska vi försöka få honom att fortsätta sova där.... i morse var klockan kvart över 5 när han vakna, men den senaste veckan har den varit runt 6 och det oavsett om han somnat 20.30 eller 22.30. Då får man vara mer än nöjd väl?

Är det fint väder img, åtminstone inge regn, så kommer nog pappa hit och snickrar lite. Eller rödmålar. Så jag planerar att bjuda honom på panncakes img till lunch. Det var längesen jag åt nu. Håller vädret sig i schakt fram på kvällen och Ludvig har en bra dag, så åker jag nog till Gagnef och kollar på lite boll. Fick sms av Jenka idag att de skulle dit och spela, så det vore skoj att se mina gamla lagkamrater (som numer spelar i Smedjebacken...).

Tack och godnatt för idag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0