Återhämtardag.

Det regnar ute, precis som vädernissarna sagt. Förvånad? Icke. När det regnar ute, så försvårar det för mig att få Ludvig att sova när det är dags för vila... i vanliga fall kan man bara lägga ner honom i vagnen, gå en runda (bästa är sten-infarten till gården!) och sen somnar rätt omgående, efter lite protester dock. När det som nu regnar, är det ju ingen höjdare att vara ute med vagnen och lite rått och kallt att sova ute, så det är bara att försöka få honom att blunda inne. Lättare sagt än gjort, för det är ju inte bara att lägga ner honom i sängen och be honom sova direkt. Jag har idag kört vagnen inomhus mellan hall och kök, men gick inge vidare.. fick ta upp honom och gå runt med honom en stund, men nu ligger han i vagnen och snussar så sött. Inomhus. =)

Jag ska ha en återhämtar dag idag vad det gäller sömnen jag med. Fick visserligen sova till klockan 04.30 i morse och så sov vi igen mellan 05-07.30... men jag ligger ändå lite efter, så jag ska lägga huvudet på kudden nu jag med och vila mina blå.

Till lunch sen, när tiden väl räcker till, så ska jag fixa lite våfflor med glass och sylt. =)


Kommentarer
Postat av: Inger

Pappa får fråga Kjell om XP-skivan. Andreas säger att vi har en annan version än den som hörde till datorn och sen har han lagt in word också. Men vi får kolla upp det. Har hämtat lite mer skivor åt dig.

Kram mamma

2009-08-26 @ 20:25:38
Postat av: linn

fin design!

2009-08-27 @ 17:31:57
URL: http://llllllinn.blogg.se/
Postat av: Emma

Precis, klart man kan spara till något gemensamt, men man har ju olika intressen och vill spendera/spara olika mycket!



låter som om du har det fullt upp hemma!



kram!

2009-08-27 @ 18:02:32
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/
Postat av: Carro

Ja, det låter ju intressant måste jag säga =) Jag kan komma förbi och kolla på det nästa gång jag är hem. Får jag se hur ni har fått det oxå!

2009-08-27 @ 23:37:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0