Duktiga killar!

Igår blev en annorlunda dag. Ludvig vaknade efter sin middagssömn vid 14, ,vid 16 var han återigen trött och vi tog en sväng med vagnen, han somnade och sov i kanske 10 minuter. Strax efter att han vaknat fick vi besök av kusinerna F, så då busade de med honom i vagnen ett tag. Han somnade sedan i vagnen vid 18.15.... och vi som skulle till Floda på kalasande.. Både jag och M tänkte att han borde ju sova nu en längre stund, eftersom han varit vaken i 4 timmar (!), så vi bestämde att jag skulle åka själv och Ludvig skulle vara hemma med M. Skulle det krisa så är inte Floda längre bort än 5 minuter, och så fanns det utpumpad mjölk i kylskåpet..... Hur länge tror ni pysrackarn sov? Jo, till kvart i sju, alltså vakna han en kvart efter att jag hade åkt... men M och Ludvig klarade sig själva hemma, så jag hann både äta och fika innan jag fick ett sms vid 21-tiden att det var två hungriga grabbar hemma nu... så jag tackade för mig och begav mig hemåt, efter över 2½ timme i min ensamhet! Stolt över mina grabbar! Dock fick vi inte heller L i säng förrän vid 23, så igår sov han en timme totalt sett från klockan 14 till 23..... Det i sin tur resulterade dock i att han sov ända till klockan 6 i morse!

Eftersom vi skulle vara i Blge vid halv 10 och åka vid 8, ifall att L skulle behöva äta innan jag lämnade av honom på jobbet hos M.. så var vi uppe från klockan 6 och tills vi åkte. Sen har vi fördrivit dagen på kupolen tillsammans med syster och Oscar + M senare... även en tur på maxi, så vi hade överfull bil hem... det efter att vi t o m hade skickat med svärfar massa last hem när han slutade jobbet och passerade.... =) Köpte ett par jeans till mig själv, en bilstol (huxflux bara på rea!) och så massa sandlådeleksaker och en badpool för halvapriset på Åhlens. Det kan behövas nästa sommar skulle jag tro.

Så denna gråa och trista dag vädermässigt har vi lyckats spendera på ett trevligt sätt.

Dags att slå sig ner i soffan och kolla lite friidrott, om nu inte den har regnat bort också...

Kommentarer
Postat av: Inger

Ska du ha nåt från IKEA? Jag följer med B-M till Karlstad i morgon.



Kram Inger

2009-08-21 @ 20:54:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0