En härlig helg!

Helgen har varit toppen, på många sätt och vis. Igår hade vi på förmiddagen en arbetsdag, då jag och M rödmålade hela förmiddagen medan Ludvig sov middag. När vi gav upp för dagen, så kom mamma och pappa på besök. Dessutom så hade M´s föräldrar börjat tapetsera i nya delen! Fatta alltså, vi har börjat få tapeter på väggarna! Det trodde jag verkligen inte skulle ske redan nu! Efter den sena lunchen, så kom även syster med familj på besök (senare även broder!). Vi tog en promenad, medan de övriga höll koll på tapetserarna. Sen blev det fika-kalas för hela balunsen. Kunde nästan tro vi firade Ludvigs 2 månadersdag... Fick hjälp av mamma att hänga massa tvätt och senare även plocka in den samma. Tack! Kvällen avslutades sedan med thaimat hos syster. Oscar var hur pigg och busig som helst och ville absolut inte sova när Ludvig var på besök...

Dagen började tidigt här idag. Efter att ha fått lov varit upp redan vid 03.20, så började Ludvig att prata och gnöla vid 7-snåret,... lyckades ligga kvar till närmare halv 8. Efter maten där, så kom det stora lasset som vi väntat många dagar på.. så det var lika bra att ta ett bad direkt... vid 9 började Ludvig återigen bli trött, så vi sängde i oss lite frukost och sen tog vi en promenix i fina vädret. Ludvig sov sen ända till klockan 13, så vi hann rödmåla en hel del!

På eftermiddagen kom pappa och hjälpte M att fortsätta måla, M´s päron fortsatte tapetseringen, medan jag tog Ludvig med mig och åkte på fotboll med mamma, syster och Oscar! Det var ju hur länge sen som helst som jag såg en match ju... och väldigt länge sen jag själv rörde en boll... sugen blev jag absolut.. men jag måste ta minst ett löppass först innan jag vet om kroppen överhuvudtaget lever.

Vädret under helgen har ju varit ljuvligt. Låt det vara så här några dagar framöver nu. Vi behöver det här. Tråkigt för dem som ska återgå till sina jobb img dock.... men jag önskar oss lite mer sol. Snälla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0