Rensning i röran.

Om ni tycker ni har lite plats, mycket grejer och trångt hemma, så är ni Välkomna hem till oss för att se om ni har något att klaga över. Den senaste tiden har vi haft saker precis överallt tror jag i våra 52 kvadrat eller vad det är.. så fort man ska göra något, så har man fått lov flytta en massa grejer fram och tillbaks först.. men samtidigt så har det ju varit en liten charm med det hela! Dock tycker jag att det skall bli mycket skönt när vi slår upp porten in till den nya delen och vi kan ta de 37 nya kvadraten i bruk också. Idag har vi tagit tag i städningen på allvar. Utrensning av hyllan i vardagsrummet. Den är så när tom nu, bara lite böcker kvar (men de får följa med hyllan upp till M´s föräldrar....) och sen kan vi ställa bort den på obestämd framtid. Kökshyllan är också halvtom, men där återstår de tråkigaste gå-genom grejerna..  =(

Bara kökshyllan är tom, så skall den flyttas ut även den. Sen skall vi flytta in apotekardisken som står i vardagsrummet nu till köket i stället. Kruxet med den, är bara att den till större delen består av Ludvigs alla kläder.... så dessa lär jag flytta på... och vart tusan gör jag av dem tills hans rum blir klart och vi får upp hans nya byrå? Jag behöver verkligen gå genom hans kläder också, så det passar ju i och för sig rätt så bra. Nu är ju jag rätt så finurlig av mig (åtminstone enligt mig själv), så jag har nog kommit på en tillfällig lösning med detta också... =)

Man måste ju ändå säga att det är bra att man ska flytta runt ibland, för då måste man verkligen gå igenom allt man spar på sig och kan då även passa på att rensa ur saker och ting. Jag har, för första gången i mitt liv kommit till den punkten i livet, då jag faktiskt KAN slänga saker. Jag behöver inte spara, "utifall att". Det är inte illa va, mamma? 

Men dagens 2 meningar blir alla kategorier Rensning i röran och Saker öööööööver allt.

M försöker få Ludvig att somna, men på kvälls-skriket att höra så går det nog sådär... lär nog gå och höra om jag ska ta över så han kan vila öronen en stund.... tck gode gud att man är två säger jag.
Älsklingsgrabben vår.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, det går att slänga även om det svider i spartarmen. Har slängt mycket papper den här veckan och det finns mer att ta av. Som du vet är det fruktansvärt rörigt i ett rum men jag ser framemot att lite fraktas till Björbo.



Kram mamma

2009-08-04 @ 22:11:44
URL: http://snartmormor.bloggagratis.se
Postat av: Emma

Ja tänkt att det ska vara så svårt att slänga :) jag har också blivit mycket bättre på det.! tur på ett sätt att jag inte har så stora förråd och förvaringsutrymmen här; det begränsar min förmåga att samla på sig saker! ;)



kram!

2009-08-04 @ 22:59:30
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0