Så var det lördag igen.

Jag överlevde fotbollen utan att somna, men jag överlevde inte friidrotten. Jag la ner huvudet på kudden, i samma veva som Jelena Isinbajeva helt oväntat hoppade 5.06 i stavhopp och satte nytt världsrekord. Jag var överlycklig när vi fick Ludvig att somna redan vid 21.15, för då kunde jag också gå och lägga mig! Så fast det var fredagkväll, så somnade jag före 22! De efterföljande 5 timmarna sov jag som en stock, den sjätte timmen lite mer knackigt fram till att jag och Ludvig var upp en sväng vid 03.45. Sen blev lillgrodan trött och somnade i famnen på mig, tog med honom till vår säng och la ner honom försiktigt. Då kom hickan. Vette sjutton hur länge den satt i, men han hicka och prata och joddra fram till klockan var 05.15..... inte så att han var ledsen eller något, men det var ett konstant kackel bredvid en + att nappen slang ur titt som tätt... Vid halv 7.45 tog vi sedan morgon.

Jag och Ludvig har tagit en promenad i vagnen. Lagomt när vi kom tillbaka och L hade somnat, så kom regnet... bingo liksom. Så det var bara att dra in vagnen det, så nu sover han i hallen.. jag som hoppade han skulle kunna ha fått lite frisk luft idag.

Grabbarna har nyligen påbörjat dagens arbetspass. Vet inte riktigt vad de har tänkt att göra, finns massa att välja på just nu. Fixa med fönsterbänkar och det som sitter i och runt, lägga klart golvet, skruva upp element och flytta, riva tapet och spackla, rödmåla.... bara att välja med andra ord.

Jag själv får försöka fördriva tiden på egen hand med Ludvig under dagen. Funderar på att kanske ta en tur till Nås under dagen. Kanske träffa stor-pysen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0